ביהמ"ש ל'בחדרי': ש"ס לא ביקשו לקיים את הדיון בטרם הופעת שטיינמץ

החלטה מקוממת נוספת התקבלה היום, כאשר ביהמ"ש בנוף הגליל, הורה לעיריית עפולה ולשדולת הנשים להשיב לעתירת ש"ס עד ליום ראשון | 'בחדרי' פנה לבתי המשפט כדי לברר את ההיגיון: "לא התבקשנו לדון לפני המועד" | מגיש העתירה ל'בחדרי': "השופט לא עיין בחומר"

חרדים 12.8.2019 | 22:35

סערת ההופעות הנפרדות מופע לחרדים. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

 

בית המשפט המחוזי בעיר נוף הגליל (נצרת עילית לשעבר), הורה היום (שני) לעיריית עפולה ולשדולת הנשים לענות לעתירת סיעת ש"ס עד לתאריך 18/08/19, ארבעה ימים לאחר המופע המתוכנן, כאשר רק אז בית המשפט יחל לדון האם לתת צו ביניים כפי שש"ס מבקשת. איפה הבעיה? התאריך שנקב בית המשפט לדון, הוא ארבעה ימים לאחר ההופעה המתוכננת.

אתר 'בחדרי חרדים' פנה לבתי המשפט על מנת להבין את ההחלטה שהתקבלה באופן תמוה. אילת פילו, דוברת בתי המשפט השיבה כי "בסעיף 10 בעתירה שהוגשה היום, צוין כי 'האמן המופיע, הזמר מוטי שטיינמץ החליט שלא להופיע כלל, ככל שההחלטה לא תבוטל או תשונה'".

עוד הוסיפה כי "בית המשפט הורה כי המשיבים יגיבו לעתירה עד ליום 18.08.2019 וקבע לעיון ומתן החלטה ביום 19.08.2019". באשר לשאלה למה ומדוע הדיון יתקיים רק לאחר ההופעה המתוכננת, השיבה פילו כי "בשום מקום בעתירה לא נתבקש (ביהמ"ש א.ש.) לקיים את הדיון לפני המועד 14.08.2019, יום המופע שבוטל על ידי האמן כאמור לעיל".

פנינו לעו"ד וח"כ משה ארבל שהגיש את העתירה יחד עו"ד ישראל באך מטעם סיעת ש"ס, וזה שיגר אלינו העתק מן העתירה שנשלחה לבית המשפט. בהודעה נכתב בין היתר כי "החלטה לקיים את דיון כאמור לאחר ההופעה, אינה סבירה ולא צודקת בנסיבות העניין".

חזית בית המשפט בנוף הגליל. (צילום: גוגל מפות)

"אני ביקשתי לבטל את פסק הדין באופן מיידי, איך בכלל אפשר לבוא עם הטענה כי לא ביקשתי לקיים את הדיון לפני מועד ההופעה" אומר ח"כ משה ארבל ל'בחדרי', "מעיון בעתירה שהגשתי, בעמוד 2 סעיף 3, נכתב כך: "מוגשת בזאת עתירה למתן צו עשה אשר יורה כי החלטת המשיבות 1 ו-2 אינה סבירה או מידתית ודינה להתבטל. וכן מתן צו ביניים באופן מיידי המורה על ביטול פסק הדין עד לקיום דיון בעתירה" הוא אומר ל'בחדרי חרדים'.

לדברי ח"כ ארבל, "השופט הנכבד קיבל את החלטתו ככל הנראה עוד בטרם עיון בחומר שהגשנו, ומהרגע הראשון נקט עמדה לטובת שדולת הנשים שהגישה את העתירה מראש. פעולות אלו הן הפוגעות ביותר באמון הציבור במערכת המשפט".

בעקבות הפרסום כי הדיון יתקיים לאחר ההופעה, ש"ס פנתה שוב לבית המשפט עם הודעה 'מתקנת', כך נודע ל'בחדרי חרדים', וביקשה להורות למשיבים להעביר את תגובתם עוד היום, ולקיים דיון בעתירה לכל המאוחר עד למחר (שלישי) בשעות הבוקר. "בעיקר נוכח סדי הזמנים הקצרים שנתבקשו וניתנו, כדין, בעתירת שדולת הנשים בישראל והגב' שרון ביחס לאותה ההופעה ממש נושא עתירה זו" נכתב בבקשה. 

הבקשה ה'מתקנת'

עוד נכתב בבקשה לביהמ"ש, "קיום הדיון בעתירה לאחר ההופעה ייתר מאליהם הן את העתירה והן את הדיון וישיב פניהם של העותרים ריקם מבלי שיתקיים כל דיון מהותי, וממילא מבלי שתתקבל החלטה מהותית בעתירתם. ועל כן החלטה לקיים דיון כאמור לאחר קיום ההופעה אינה סבירה ולא צודקת בנסיבות העניין".

החלטה זו של השופט יונתן אברהם מבית משפט המחוזי בנצרת, ניתנה בתגובה לעתירה מנהלית שהגישה סיעת ש"ס נגד החלטת עיריית עפולה להסכים לדרישות שדולת הנשים שלא לקיים את ההופעה של מוטי שטיינמץ מחרתיים (רביעי), בטענה כי היא לא סבירה ולא מידתית, מנוגדת לחוק ופוגעת בזכות לשוויון של הציבור החרדי המקיים את אירועי התרבות שלו בהפרדה.

בש"ס כעסו והגיבו כי "עושה רושם שבית המשפט החליט לרמוס את זכויות המיעוט החרדי". עוד הוסיפו כי "החלטתו לדון בעתירה ארבעה ימים אחרי מועד האירוע, מגוחכת ומנסה לקבור קבורת חמור את זכויותיהם של אזרחים משלמי מיסים שבסך הכל רוצים להנות מאירוע אחד בהפרדה מתוך מאות אירועים שמתקיימים בקיץ".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום