נתניהו שוקל לפטר את סמוטריץ' עוד היום

אחרי המתקפה של שר התחבורה, שכתב בין היתר: "ראש ממשלה חלש שמאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו. אפס מנהיגות", גובר הלחץ בליכוד לפטרו. בלשכת רה"מ נערכים דיונים בנושא, נתניהו עוד מתלבט. לשכת נתניהו: "אין תגובה"

פוליטי 12.8.2019 | 13:58

יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: בעקבות המתקפה החריפה שמתח אתמול שר התחבורה על ראש הממשלה, נתניהו מקיים דיונים משעות הבוקר סביב השאלה אם לפטר עוד היום (שני) את בצלאל סמוטריץ'. בלשכתו של נתניהו סרבו להגיב לפרטים.

רק הבוקר התראיין סמוטריץ' וסרב לחזור בו מהדברים הקשים שאמר אתמול בעקבות האירועים האלימים בהר הבית ובעקבות החלטת בית המשפט לאסור הפרדה מגדרית באירוע בעפולה. "יכול להיות שסמוטריץ' זה לא חנה בבלי, וכשכואב לי אני צועק", אמר שר התחבורה בריאיון לקלמן וליברמן ב"כאן רשת ב'".

על סגנונו הבוטה אמר: "בוא נדבר על המהות. אני שר בממשלה, ו-4 שנים אני מנסה בצורה מנומסת לנהל את האירוע הזה, שהוא בלתי חוקי בעליל, שבז ליהדות ולכל מי שמאמין בדרכיה. אירוע שמנסה לחנך מאות אלפי אנשים בישראל מחדש, כאילו שזה נאור וליברלי".

"אני יודע לנמק את הדברים בצורה טובה ונכונה ויש לי לפעמים גם התבטאויות חריפות שמייצגות את העובדה שאני לא משחק", סיכם סמוטריץ'. "אני לא עושה הצגת. כשכואב לי אני צועק. כשרומסים ציבור שלם - זה גזל כבשת הרש".

סמוטריץ', שר התחבורה וחבר בקבינט, עורר סערה במערכת הפוליטית לאחר שתקף בחריפות את נתניהו בשרשרת ציוצים בעקבות האירועים אתמול: "סגירת הר הבית ליהודים בתשעה באב היא בושה וחרפה מהסוג שמזכיר לנו על מה אנחנו צמים היום. ההחלטה להיכנע לטרור ולאלימות הערבית במקום הקדוש ביותר לעם היהודי היא השורש לאובדן ההרתעה גם ביתר הגזרות".

על החלטת בית המשפט כתב בציוץ נוסף: "ראש ממשלה חלש שמאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו. אפס מנהיגות. אפס משילות. דינה זילבר היא ראש הממשלה האמיתי".

התגובה של נתניהו לא איחרה להגיע. "אני לא מתרשם מכל ההמלצות של קבינט הטוויטר, צייצנים וצייצניות למיניהם", כתב תוך רמיזה עבה לסמוטריץ' ולשקד שמתחה עליו ביקורת דומה. "מנהיגות זה אחריות ונחישות. כך פעלנו, כך נמשיך לפעול".

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום