הילדים יצאו להפגין מול בלוך ששותקת "נפתח את שנת הלימודים בעירייה"

לאחר נסיונות רבים שכשלו של הנציגות בעיריית בית שמש למצוא פתרון לילדי הגנים החרדים בשכונת בר אילן בעיר כאשר העירייה מסרבת להקצות עבורם מבנה להפעלת גני ילדים בשכונה בטענה כי מדובר בשכונה מעורבת, הילדים שנותרו ללא קורת גג מפגינים אל ימול בניין העירייה • "סטאלין לא היה נוהג כך"

חרדים 12.8.2019 | 13:06

באדיבות המצלם

אל מול ההתעלמות הבוטה של ראש העיירה עליזה בלוך, והנסינות העקרים של הנציגות החרדית לפתור את הסאגה בשכונה המעורבת בעיר בית שמש, יצאו היום ילדי הגנים יחד עם רב הקהילה להפגנה אל מול בניין העירייה, תוך שהם מכריזים כי הם צפויים לפתוח את שנת הלימודים ברחבת העירייה עד שהיא תועיל בטובה למצוא פתרון לילדי שכונת 'בר אילן' בעיר.

כפי שדווח לראשונה ב׳בחדרי חרדים׳ העירייה מסרבת להקצות מבנה להפעלת גני ילדים בשכונת 'בר אילן' בעיר, בטענה כי מדובר בשכונה מעורבת. ילדי הגנים שהיו עד כה בדירות פרטיות שהוסבו לגני ילדים, נותרו ללא קורת גג פחות מחודש לפתיחת שנת הלימודים, זאת למרות שבשכונה קיימים מבנים ריקים. לטענה ההורים, ראש העיר בלוך הביאה במכוון לשכונה ילדים חילונים משכונות רחוקות, כדי לא לאלכס במקום את הילדים החרדים.

בהפגנה מול בניין העירייה השתתפו עשרות הורים יחד עם ילדיהם ורב שכונת בר אילן  - הגר"ש פרטיג תקף במהלכה את התנהלות העירייה בכל נושאי הדת מאז עלתה לשלטון עליזה בלוך, "מה אגיד לאשה יוצאת רוסיה כשתשאל אותי ביום כיפור "רבי, היכן בית הכנסת? מה אומר לה? שבית הכנסת מחוץ לחוק? שתושבים מתפללים בהיחבא? גם סטאלין לא היה עושה כך".

ההורים הודיעו כי באם לא ימצא פתרון עד לפתיחת שנת הלימודים בעוד פחות מחודש, הרי שהילדים כולם יגיעו בשבועות הראשונים לרחבת העירייה ושם הם יקיימו את סדר יומם עד שהעירייה תועיל בטובה להסדיר את הטיפול בילדים החרדים.

כזכור, בשבוע שעבר לאחר שתיקה ממושכת וכחודש לפתיחת שנת הלימודים, נציגי 'דגל התורה' בעיר פנו לראש העיר עליזה בלוך במכתב בו דרשו ממנה להמציא פתרון לילדי השכונה; "אנו סבורים כי דבר בסיסי כמו גן ילדים הוא צורך אלמנטרי המגיע לכל ילד באשר הוא, מאחר ומדובר במעל מאה ילדים אשר אין להם גנים לשנה"ל הבאה. הדאגה היא גדולה והחששות מהיעדר פתרון לפתיחת שנה"ל בצורה סדירה מקוננת אצל כולם. כמו כן הקהילה שוכרת מבנה לצורך בית הכנסת, ובשנה האחרונה התווספו תושבים רבים בשכונה, בית הכנסת צר מלהכיל את ציבור המתפללים הגדול, יש מקום להתערבותך המיידית לקידום תהליך ההקצאה שכבר החל בעבר".

כאמור, מדובר בסוגיה רגישה בעיר, שכן שכונת 'בר אילן' מוגדרת בעיר בית שמש כ'תפוח אדמה לוהט', שכן מדובר בשכונה מעורבת, כשבשנים האחרונות הגיעו לשכונה אברכים חרדים שחלק מהתושבים מנסים למנוע את הגעתם לשכונה ובמכתב ביקשו חברי המועצה "להיכנס מיידית לסוגיה ובדחיפות ולמצוא את הפתרונות אשר ירגיעו את הרוחות בשכונה זו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום