כוננות שפעת: "ישראל נערכת לחורף קשה"

הקיץ אמנם בשיאו, אבל מומחים צופים זינוק בתחלואת השפעת בחורף הקרוב. אחד מזני הנגיף עבר שינוי ואינו כלול בחיסון. המקור: נתונים עדכניים מאוסטרליה

בריאות 12.8.2019 | 10:35

unsplash

נביאי זעם: הקיץ אמנם בשיאו והחורף נראה עוד רחוק, אבל מהתחזית בחצי הכדור הדרומי, שם חווים כעת חורף, נראה שצפויה לנו עונה לא קלה של תחלואה בשפעת, כך מפרסם הבוקר (שני) עיתון 'ישראל היום'.

מנתונים של מחלקת הבריאות באוסטרליה עולה כי התחלואה בשפעת החלה מוקדם בהרבה בהשוואה לשנים הקודמות. פעילות השפעת נחשבת גבוהה אך חומרת המחלה אינה גבוהה במיוחד.

לפי הנתונים מאוסטרליה, הנחשבים למנבאים את התחלואה גם בשאר העולם, שיא התחלואה התרחש כחודשיים לפני הממוצע הרב־שנתי, וגם מספר מקרי השפעת (שאומתו בבדיקות מעבדה) הוא הגבוה ביותר בחמש עונות החורף הקודמות למעט 2017.

מהדיווחים עד כה עולה כי גם השנה צפוי "פספוס" בתחזית החיסונים, משום שנראה שאחד מזני השפעת עבר שינוי ואינו מתאים לזן הכלול בחיסון (שאותו מכינים חודשים רבים מראש).

בשבוע האחרון גם פורסם דו"ח סיכום עונת השפעת האחרונה של משרד הבריאות הישראלי. מהדו"ח המסכם עולה כי גם בחורף האחרון החיסון נגד שפעת "פספס" ולא כלל את זן השפעת הדומיננטי.

הזן הדומיננטי של השפעת, שבו נדבקו 76% מהישראלים בחורף האחרון, היה 2N3H שדווקא היה כלול בחיסונים שניתנו בישראל, אלא שבכ־70% ממקרי התחלואה עבר זן זה שינוי שלא היה כלול בחיסון. גם זן נוסף של שפעת החזירים, שהיה כלול בחיסון, נמצא כי עבר שינוי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום