כך נעצרו המחבלים שרצחו את דביר שורק הי"ד

בתוך 48 שעות הצליחו זרועות הביטחון לאתר את הבית שבו מסתתרים המחבלים שביצעו את הפיגוע בגוש עציון. חפ"ק מיוחד הוקם, גששים אספו עקבות, ויחידות המודיעין אספו מידע מדויק. כך התנהל המבצע המיוחד מרגע מציאת הגופה

חרבות ברזל 11.8.2019 | 21:14

פלאש 90

בתוך 48 שעות הסתיים המצוד אחר המחבלים שרצחו את דביר שורק הי"ד בגוש עציון, מיד כשאותרה גופתו נפתח חפ"ק מיוחד: צבא, שב"כ ומשטרה. המשטרה פרסמה תיעוד ממצלמות הלוחמים שהפתיעו את הרוצחים במיטתם.

כל המידע מנותח ומפוענח בחמ"ל שהוקם. הערוץ הראשון הוא מקום מציאת הגופה ליד מגדל עוז. הגששים אספו ממצאים ראשוניים: סימני הרכב על הכביש, כמות האנשים בזירה והמאבק בין הרוצחים לדביר.

בערוץ המודיעיני פועלים בינתיים השב"כ, 8200 וגדוד האיסוף של פיקוד מרכז. הם פורקים את המצלמות המוצבות באזור ואלה מצביעות על סוג הרכב שבו השתמשו המחבלים ונתיב הבריחה שלהם.

עם מציאת העקבות, כוחות מיוחדים הוקפצו לזירה: גדוד הסיור של גבעתי, אגוז, דובדבן והימ"מ. ההבנה היא שהמחבלים נמלטו דרומה לכיוון חברון.

בתוך יממה צומצם תא השטח שבו מעריכים החוקרים היכן נמצאים המחבלים - הכוחות הולכים וסוגרים על הרוצחים. גם זהותם ידועה עכשיו, וזרועות הביטחון מחכים להזדמנות מבצעית.

שני הבתים שבהם מסתתרים המחבלים ושני סייענים בתוך הכפר בית כחיל, צפונית מערבית לחברון, אותרו. החשש כל העת שבשל מנוסתם ינסו לפגוע שוב, לכן צריך למהר. השב"כ כבר יודע להצביע על הבית המדויק. הימ"מ נשלח פנימה, מפתיע את המחבלים במיטותיהם. הם נעצרים ללא התנגדות.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום