סמוטריץ מאשים את נתניהו: "עסוק בלחפש מנדטים"

בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת שלא לאפשר את קיום האירוע הנפרד בעפולה, המערכת הפוליטית סוערת • סמוטריץ': "נתניהו עסוק בלחפש את המנדטים שלו" • טסלר: "לא תהיה לנו ברירה אלא להציב גבולות לבית המשפט" • קרעי: "גם החרדים זכאים"

פוליטי 11.8.2019 | 18:03

האפלייה בעפולה יונתן זינדל ומרים אלסטר, פלאש 90

 

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת, שלא לאפשר לעיריית עפולה לקיים אירוע בהפרדה במהלך ימי בין הזמנים. כאשר, יש מי שמוצא את האשם בהחלטת בית המשפט וברוח הנושבת במחלקת היועץ המשפטי לממשלה.

שר התחבורה, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ מראשי הימין המאוחד אמר בעקבות הפסיקה, כי "מדובר בפסק דין חמור ומקומם שמצטרף לשרשרת של פסיקות שהופכות את בית המשפט למי שמציב את עצמו נגד היהדות והציבור הדתי, ומבקש לכפות עליהם את ערכיו המעוותים ולהעביר אותם חינוך מחדש".

לדבריו, "ביטול האירוע בעפולה הוא גזל כבשת הרש של הציבור הדתי בעיר, שמבקש להנות מעט מהמרחב הציבורי ותקציביו באופן שתואם את ערכיו ואת השקפת עולמו. ספרו לנו עוד על כפיה דתית".

סמוטריץ׳ הוסיף ואנשים את נתניהו שאמר; "הלוואי ויכולתי לצפות מראש הממשלה לצאת להגנתו של הציבור הדתי ולקרוא את היועץ המשפטי לממשלה, שאנשיו מובילים את הכפיה החילונית הפונדמנטליסטית הזו, לסדר. אבל הוא עסוק בלחפש כעת את המנדטים שלהם ואין לו זמן לטפל במצוקותיהם".

השר הוסיף וקרא לחסרי הסיעות החרדיות להודיע כעת לראש הממשלה כי יתנו את כניסתם לממשלתו אחרי הבחירות בביצוע תיקוני החקיקה הנדרשים כדי לשים סוף לכפיה החילונית הזו ולאפשר לציבור הדתי לחיות על פי אמונתו״.

בתוך כך, התגובות במערכת הפוליטית ממשיכות לזרום - חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) התחייב כי "בכנסת הבאה נדאג להחזיר את האיזון בין הרשויות. בית המשפט ישפוט בהתאם לחוק. סבירות, מידתיות ופרשנות לא סבירה לא יהיו יותר. גם החרדים זכאים למימוש חוק יסוד כבוד האדם וחירותו".

חבר הכנסת יעקב טסלר הגיב אף הוא על החלטת בית המשפט ואמר: "מצער לראות שוב ושוב את התערבותם הבוטה והחצופה של השופטים על אורח חייו של הציבור החרדי בארץ, ההחלטה היא עוד ניסיון שלא יצליח של השופטים לכפות את השקפת עולמם על הציבור החרדי".

טסלר הוסיף כי "אנו מצפים מביהמ"ש לדאוג לזכויות המיעוט ולא לרמוס אותם, לציבור החרדי מלוא הזכות והלגיטימציה להחליט לעצמו על אופי האירועים עבורו", שלדבריו, "לא תיהיה לנו ברירה אלא להציב גבולות לביהמ"ש באמצעות חוק שיגביל את השופטים מלהתנהג כבעלי המדינה תוך רמיסה גסה של ציבורים שלמים".

חבר הכנסת יצחק פינדרוס הגיב להחלטה ואמר; "היום קיבלנו תזכורת בתשעה באב על גודל החורבן. הכפייה החילונית עוברת כל גבול בהתערבות באורח חייו של הציבור החרדי בארץ ישראל. היום כולם מבינים את הצורך בחקיקה שתגביל את התערבותו של בית המשפט, ומיד בתחילת הכנסת הבאה נעמוד על כך".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום