במפלגות השמאל דורשים לפסול את 'עוצמה יהודית' מלהתמודד

בשבוע הבא תדון וועדת הבחירות המרכזית במספר עתירות שהוגשו על ידי מפלגות המרכז שמאל לפסילת מפלגת הימין הקיצוני כולה וכן מועמדים מטעמה בהם יו"ר להב"ה בנצי גופשטיין. ברשימה של בן גביר יבקשו לפסול את כחול-לבן ואת "הרשימה המשותפת"

פוליטי 9.8.2019 | 14:44

יונתן זינדל, פלאש 90

מפלגות המרכז שמאל הגישו בימים האחרונים לוועדת הבחירות המרכזית מספר עתירות לפסילת רשימת "עוצמה יהודית" וכן מועמדים מטעמה. מפלגת העבודה-גשר עתרו בבקשה לפסול את עוצמה יהודית כולה מלהתמודד בבחירות הקרובות. ב"כחול לבן" עתרו לועדה בבקשה לפסול את מועמדותו של יו"ר להב"ה, בנצי גופשטיין, מלהתמודד לכנסת בשורות מפלגת עוצמה יהודית.

בנוסף, רשימת המחנה הדמוקרטי עתרו כדי לפסול את גופשטיין ואת רשימת "עוצמה יהודית" כולה. כמו כן המרכז הרפורמי לדת ומדינה בקשו לפסול את ראשי עוצמה יהודית איתמר בן גביר, ברוך מרזל ובן ציון גופשטיין.

בין היתר נכתב בעתירה כי "מי שהוויתו, עמדותיו, התבטאויותיו ומעשיו חותרים תחת קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית, מי שמסית לגזענות באופן שיטתי, מי שמבקש ללבות שנאה בין חלקים שונים של החברה בישראל הרי שמכוח חוק יסוד: הכנסת ולשם ההגנה על ערכי היסוד של מדינת ישראל – יש למנוע את התמודדותו בבחירות".

מליאת ועדת הבחירות המרכזית בראשות השופט חנן מלצר תדון בבקשות הפסילה של הרשימות לכנסת ה-22, ביום רביעי בשבוע הבא.

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה כי הם יבקשו לפסול את מפלגת כחול לבן", זאת "בגלל גזענות" המיוחסת, לדבריהם, לח"כ יאיר לפיד, ואת "הרשימה המשותפת" בגין "תמיכה בטרור, גזענות נגד יהודים ושלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום