ראש העיר פנה לחסידים וביקש תמיכה כספית בהתמודדות למפלגה

המירוץ לנשיאות ארה"ב - 2020 מתחמם: ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, מעוניין להתמודד מטעם המפלגה הדמוקרטית ולצורך כך הוא נדרש להציג תמיכה כספית של 130,000 אזרחים. הוא פנה אל פלג בחסידות סאטמר וביקש מהם עזרה. החסידים מצידם פתחו בקמפיין גיוס מיוחד 

חדשות בעולם 9.8.2019 | 11:33

פתחו בקמפיין גיוס ראש עיריית ניו יורק עם תומכים צילום: Yeshiva world news

 

ראש העיר של ניו יורק, ביל דה בלאזיו, פנה לקהילה החרדית שבעירו של וביקש תרומות למירוץ לראשות המפלגה הדמוקרטית.

מי שנרתם למענו במיוחד, הוא פלג מהרז"ל של סאטמר, שהפיצו בקשת התרמה ל -10,000 תורמים שיתנו רק דולר אחד, הם פנו לאנשים דרך לינק מיוחד ב- WhatsApp, כשהם מתמקדים בוויליאמסבורג וברוקלין.

בהודעה, שנכתבה ביידיש ותורגמה עבור אתר POLITICO על ידי שלושה אנשים שונים ששולטים בשפה נכתב, כי אין זו בקשה לתמוך במירוץ לבית הלבן, אלא לעזור לו להצליח בתחרות הפנימית של המפלגה בחודש ספטמבר הקרוב.

העסקנים רמזו, כי סיוע לראש העיר בהתמודדות, יוביל לסיוע מצידו לקהילה החרדית בעתיד.

ההודעה נפתחה בבקשת תרומה מטעם "מי שנמצאים בקשר רציף עם הממשל בכדי לקבל סיוע למספר סוגיות מטעם המוסדות והקהילות הקדושות שלנו, ובשבילם אנחנו זקוקים לעזרה ולייצוג האינטרסים שלך".

עוד נכתב כי ראש העיר "ביקש באופן אישי" את התמיכה, ואז מבקש מתורמים להרחיב את הבקשה לנשותיהם ולילדיהם הבוגרים.

"בתרומת דולר אתה תומך בצרכים שלך, בציבור החרדי כולו ובזכויות ובצרכים שלנו על ידי מענה לקריאתם של העסקנים שצריכים להראות שהציבור מכיר ותומך במי שמבין את האינטרסים שלנו", נכתב.

לבסוף מציין הכותב, "עם דולר אחד אתה לא תומך במועמדותו לנשיאות, אבל אתה יכול לעזור להביא אותו לפריימריז".

דה בלאזיו צריך להראות לוועדה הלאומית הדמוקרטית שהוא גייס כסף מ -130,000 אנשים על מנת להעפיל להתמודדות ולעימות הפומבי שיערך בין המועמדים, ונכון לתחילת הקמפיין שלו החודש, היו לו רק 6,700 איש.

ההודעה, שפורסמה באתר POLITICO על ידי שני אנשים המעורבים בפוליטיקה החרדית שלא הסכימו להזדהות בשמם, נחתמה על ידי אנשים שזוהו כחסידי סאטמר.

"איפה שזה נוח והם מיישרים קו זה בסדר, ואיפה שהם לא זה לא באמת משנה, הם לא אידיאולוגים, כל עוד ראש העיר מזוהה כמי שנגיש ומוכן לעזור לקהילה החרדית, אנחנו נעזור לו", אמר אחד המקורות, שביקש להישאר בעילום שם, בכדי שיוכל לדבר בחופשיות על הנושא הרגיש.

דובר הקמפיין של דה בלאזיו סירב להגיב או לענות על שאלות בנוגע לבקשת גיוס הכספים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום