הסופר והאב השכול ספד לדביר שורק הי"ד: "כל כך חד פעמי"

הסופר ואיש השמאל דוד גרוסמן, שחיבר את אחד הספרים שהיו בידיו של דביר שורק הי"ד, עת נרצח בדם קר על ידי מחבלים ארורים, ספד לעלם הצעיר: "נער כל כך מיוחד וכל כך חד פעמי יאיר להם את הדרך באבלם"

חדשות בארץ 9.8.2019 | 07:29

יצא מגדרו דוד גרוסמן/דביר שורק צילום: תומר נויברג, פלאש 90/באדיבות המשפחה

 

הסופר הישראלי דוד גרוסמן שכתב את אחד הספרים שאחז הבחור הקדוש דביר יהודה שורק הי"ד בעת שנרצח, התייחס להירצחו אמש בטקס לזכרה של רעיית נשיא המדינה הגב' נחמה ריבלין ע"ה.

גרוסמן המשתייך באופן מובהק למחנה השמאל - בהיותו למשל חבר המועצה הציבורית של ארגון 'בצלם', שם בצד את המחלוקות האידאולוגיות וספד בפתח דבריו לעלם החמודות בן ה-19 שנרצח בדם קר רק בשל יהדותו: "שמעתי עליו כל כך הרבה במשך היום, נער אנושי כל כך, רגיש, אוהב אדם ואוהב שלום, אמן בנפשו".

הסופר הוסיף ואמר בפתח הדברים, "קשה לי לדבר היום מבלי להזכיר אפילו בכמה מילים את הנער שנרצח הלילה דביר שורק. ליבי להוריו, משפחתו, כל אוהביו. הם עומדים, ואני אומר מניסיון, בפני דרך ארוכה וקשה מאוד. נער כל כך מיוחד וכל כך חד פעמי יאיר להם את הדרך באבלם".

כזכור, על פי עדות מורו ורבו של דביר הי"ד, הרב שלמה וילק, הוא נמצא ללא רוח חיים, כשהוא מחובק עם הספרים שרכש לאנשי צוות ישיבת 'מחניים' במגדל עוז, בה למד כאות הוקרה לקראת סיום שנת הלימודים, בין ידיו היה גם אחד מספריו של הסופר דוד גרוסמן.

אמש לאחר מסע הספדים קורע לב, הוא נטמן למנוחת עולמים בבית העלמין ביישוב עופרה, שם נולד, גדל והתחנך. יהי זכרו ברוך.  

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום