הטיסה לאומן התעכבה והחברה חיובה לפצות

משפחה חרדית בת שש נפשות רכשה כרטיסים לאומן מחברה אוקראינית לפני כשנה וחצי. הטיסה הייתה אמורה לצאת בליל שישי בשבת חנוכה, אך עיכוב של חמש שעות בטיסה גרם להם לוותר. החברה דחתה את טענתם שחששו מחילול שבת, אך בית המשפט פסק לטובת המשפחה

חדשות בארץ 8.8.2019 | 16:23

"חשש מוצדק מחילול שבת" יחצ

 

לפני כשנה וחצי, רכשה משפחה חרדית בת ששה נפשות מחברת 'אוקראין אינטרנשיונל איירליינס', כרטיסי טיסה מישראל לאומן דרך אודסה בעלות של 3,200 ש"ח לכל כרטיס. העלות הכוללת הייתה על סך של 19,200 ש"ח. המשפחה הגיעה לשדה התעופה בלילה שבין חמישי לשישי בערב שבת חנוכה, ועלתה על המטוס לפני השעה 1:15, השעה בה היה המטוס אמור להמריא.

לאחר כשעה של ישיבה במטוס, הם הבחינו כי משום מה לא מתחילים בהמראה. לשאלתם ענו צוות הטיסה, כי יש נוסע שמאחר ונוסעים שמסרבים לרדת משרוול המטוס. הצוות ביקש מהנוסעים לרדת מהמטוס ולהמתין לטיסה שתצא לאודסה שעות ספורות לאחר מכן.

"היה ברור לנו שאם נטוס לאודסה בטיסה המאוחרת נחלל שבת ולא נגיע לפני כניסת שבת לאומן, אז החלטנו לוותר על הטיסה" אמרו בני המשפחה, מאחר ולאחר הנחיתה הם עוד אמורים לנסוע מאודסה לאומן. לבסוף, הטיסה המריאה בשעה 6:40 - איחור של למעלה מ-5 שעות.

כאשר בני המשפחה פנו לחברת התעופה וביקשו לקבל החזר כספי עבור כרטיסי הטיסה, החברה הסכימה להחזיר להם את רק את עלות כרטיס ההלוך בסכום של 918 ש"ח, ולא את המחיר של כרטיס מלא.

הנוסעים בתגובה, סירבו לקבל את הפיצוי הנוסף שהציעה חברת התעופה שעמד על 50 דולר לכל אחד מהנוסעים. הם סירבו, מאחר והסכום אינו מכסה את העלות המלאה של כרטיסי הטיסה. בשלב זה, הם החליטו להגיש תביעה נגד חברת התעופה בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים.

בתביעה, דרשו לקבל את ההפרש המלא של כרטיסי הטיסה וכן ביקשו לקבל הוצאות ופיצויים על עגמת נפש שבסופו של דבר לא יצא להם להיות בשבת חנוכה באופן, כפי שתכננו מראש.

בכתב ההגנה טענה חברת התעופה אוקראין אינטרנשיונל, כי הטיסה המריאה באיחור של ארבע שעות ו-53 דקות, ולכן לא חלה עליה חובה להשיב את התמורה בהתאם לחוק שירותי תעופה. אולם מבירור מעמיק ברשות שדות התעופה התברר כי הטיסה המריאה באיחור של חמש שעות ועשרים דקות.

בניגוד לטענת התובעים, חברת התעופה טענה כי לא היה כל חשש לחילול שבת, מאחר והטיסה נחתה באודסה למעלה משש שעות בטרם כניסת השבת, וכי התובעים החליטו על דעת עצמם שלא לעלות על הטיסה.

השופטת ליאת בנמלך דחתה את טענת חברת התעופה כי התובעים "חיפשו סיבה שלא לטוס ולדרוש את השבת כספם שלא כדין, והפילו את זה על השבת". לדבריה, התובעים הגיעו לשדה התעופה ועלו על המטוס בשעה היעודה, כך שאין מדובר במצב בו חיפשו הם אמתלה שלא לצאת לטיסה לכתחילה, ואף ניתן להתרשם כי הסיטואציה גרמה להם למפח נפש".

"לאחר איזון בין כל השיקולים הרלוונטיים מזה ומזה" פסקה השופטת כי על חברת התעופה לשלם לכל אחד מששת הנוסעים דמי טיסה חזור בסך 918 ש"ח ותוספת פיצוי של 800 ש"ח נוספים, סכום כולל של 10,308 ש"ח. בנוסף, חויבה חברת התעופה לשלם הוצאות משפט בסך 750 ש"ח - כאשר הסכום הכולל שקיבלו מחברת התעופה עומד על 15,816 ש"ח.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום