חמאס על הפיגוע: "ממשיכים במאבק עד לסילוק הכובש"

בארגון הטרור בירכו על רצח החייל בגוש עציון ואמרו כי מדובר בהוכחה לכך שהאינתיפאדה בגדה נמשכת: "זאת התגובה הטובה ביותר לדיבורים על סיפוח יהודה ושומרון". דובר חמאס: "הנוער המורד לא יפסיק את מאבקו עד שיטאטא את המתנחלים"‎

חרבות ברזל 8.8.2019 | 14:42

הכוחות בזירה, הבוקר | גרשון אלינסון, פלאש 90

מברכים על הפיגוע ומבטיחים להמשיך במאבק: דובר ארגון הטרור חמאס, התייחס היום (חמישי) לפיגוע הדקירה בו נרצח החייל דביר שורק ז"ל. "הפיגוע מוכיח כי האינתיפאדה של בני העם הפלסטיני בגדה המערבית נמשכת", אמר. "המאבק לא יפסיק עד שנסלק את הכיבוש".

הדובר חאסם קאסם טען כי הפיגוע יצא לפועל כחלק "מהמאבק הטבעי של העם הפלסטיני נגד הכיבוש הישראלי ונגד המתנחלים". עוד הוסיף כי "הפעולה היא התגובה הטובה ביותר לכל הדיבורים על ניסיונות סיפוח הגדה המערבית".

הדובר הוסיף כי "הפעולה מוכיחה את כישלונה של מדיניות הכיבוש, כישלון המעצרים והמחסומים וחומת הביטחון וכישלון מדיניות התיאום הביטחוני בין הרשות הפלסטינית לכיבוש הישראלי".

הבוקר הותר לפרסום שדביר (יהודה) שורק ז"ל, בן 19 מעפרה, הוא החייל שנרצח הלילה בפיגוע בגוש עציון. דביר היה נכדו של הרב בנימין הרלינג, שנרצח בפיגוע ירי סמוך לשכם באוקטובר 2000. שורק הלך לקנות מתנה לאנשי הישיבה מכיוון שהיום הוא היום האחרון ללימודים בישיבות.

כוחות משטרה, צה"ל ושב"כ עדיין מבצעים סריקות לאיתור המחבל או חוליית המחבלים שאחראית לרצח החייל שגופתו אותרה הבוקר בגוש עציון. בידי החוקרים ראיות רבות שמאפשרים לקבוע באופן חד משמעי שמדובר בפיגוע על רקע לאומני.

בניגוד למקרה חטיפת שלושת הנערים לפני 5 שנים בדיוק, שהוביל למבצע צוק איתן, הפעם לחוקרים יש לא מעט ראיות, בין היתר כאלה שמאפשרות להם לקבוע כי הרצח לא בוצע במקום שבו נמצאה הגופה, אלא במקום אחר, לא רחוק משם.

במהלך הלילה התקבל דיווח על בן 18 מהיישוב עופרה לאחר שנעדר ואבד עמו הקשר בשעות הערב המאוחרות. כוחות צבא הוקפצו למרחב והחלו בסריקות. לקראת השעה שלוש לפנות בוקר נמצאה גופתו בצדי הכביש בין מגדל עוז לאפרת כשעליה סימני דקירה.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום