אבל בחסידות: המשגיח הנערץ נפטר מהמחלה

הגאון הצדיק רבי דוד יעקב גולינסקי זצ"ל - משגיח ישיבת 'באר אברהם' סלאנים, נפטר לאחר מחלה קשה וקצרה בשבועות האחרונים והוא בן 63 

ברוך דיין האמת 7.8.2019 | 09:48

pixabay

ברוך דין האמת: אבל כבד בחסידות סלאנים. מבית החולים שיבא בתל השומר מגיעה הבשורה הקשה על הסתלקותו של הגאון הצדיק רבי דוד יעקב גולינסקי זצ"ל, משגיח בישיבת 'באר אברהם' סלאנים, שהשיב את נשמתו ליוצרה לאחר מחלה קשה וקצרה בשבועות האחרונים והוא בן 63. 

הרב גולינסקי זצ"ל נולד בירושלים בג' אדלר תשט"ז - לאביו הרה"ח רבי פנחס גולינסקי זצ"ל - מחשובי חסידי סלונים בירושלים. 

הגרד"י גולינסקי זצ"ל שימש כמשגיח בישיבת 'באר אברהם' סלאנים בבני ברק במשך שלושים וחמש שנה, תקופה קצר אחרי שהוקמה הישיבה ותחת ידיו עברו אלפי תלמידים שהדריכם בדרך הישר ובהם אדמו"רים ומשפיעים בעולם החסידות.

המנוח היה דמות מיוחדת במינה. גם שנדרש להעיר לבחור, מיד אחר כך פעל לטובתו ועזרתו. אחד מבוגרי החסידות מספר "גם אחרי שנזף בנו, תמיד התכוון לטובתנו". 

ר' דוד יעקב סירב בתוקף שיקראו לו בכל תואר של רב, ואף סירב למסור שיחות בישיבה, כמו כן הוא נמנע מלהחזיק ברשותו מכשיר סלולרי.

תלמיד בעבר מהישיבה מספר, כי המשגיח זכה לסיעתא דשמיא מיוחדת. הוא היה מוציא כסף מכיסו הפרטי כפי שיעיד הסיפור הבא, "היה איזה בחור שלא היה לו כוח ללמוד, אז במקום לזרוק מהישיבה, הלך ושידך את הבחור לחברותא עם בחור אחר שגם קשה לו ללמוד ובנפרד הבטיח לכל אחד מהם כסף מכיסו הפרטי, בתנאי שכל אחד ילמד עם רעהו מבלי שאחד יודע על חברו". 

בראש חודש חשוון האחרון עברה הישיבה לעיר אלעד, שם גם המשיך להגיע עד שחלה. 

מסע הלוויה היום בשעה 12:00 בצהריים מבית המדרש סלאנים ברחוב ברסלב בבני ברק לבית החיים סגולה בפתח תקווה שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום