האם הצורר הנאצי היה צאצא ליהודי?

עד היום היו לא מעט שאלות לא פתורות באשר למוצאו היהודי של הצורר הנאצי הידוע לשמצה, אך כעת היסטוריון אמריקני מעלה שוב את השאלה וטוען באופן וודאי כי סבו של היטלר היה יהודי והתגורר באוסטריה

חדשות בעולם 6.8.2019 | 19:21

ארכיון | רוני שוצר, פלאש 90

האם סבו של היטלר היה יהודי? ההיסטוריון האמריקאי ד"ר לאונארד סאקס, טוען כי סבא רבא של הצורר הנאצי אדולף היטלר היה יהודי, לאחר שאוהדי הנאצים העלימו את הקרובים היהודים האמיתיים של היטלר מהתיעוד הציבורי.

האנס פרנק מי שהיה פרקליטו האישי של הצורר אדולף היטלר, העלה בספר זיכרונותיו שפורסם שבע שנים לאחר הוצאתו להורג בשנת 1946, בבית הדין הצבאי הבינלאומי בנירנברג, כי חשף ראיות בשנת 1930, לפיהן, סבו של אביו של היטלר, היה יהודי שחי בגראץ, אוסטריה, במשק הבית בו הועסקה סבתו של היטלר.

מרבית ההיסטוריונים ביטלו את טענתו של פרנק, בעיקר בטענה שלכאורה לא התגוררו יהודים בגרץ בשנת 1836, כאשר אביו של היטלר לכאורה גר שם, את הקונצנזוס הזה ניתן לייחס להיסטוריון יחיד, ניקולאוס פון פרראדוביץ, שטען כי "אף יהודי לא התגורר בגראץ לפני 1856".

ד"ר סאקס הגיב על כך, כי פרראדוביץ טעה, ועל פי עדויות מהארכיונים באוסטריה משנת ה-1800, ד"ר סאקס מתעד כי למעשה הייתה קהילה מיושבת של יהודים שחיה בגראץ לפני 1850. הד"ר מציג ראיות מכריעות לפיהן, פרראדוביץ, היה אוהד של הנאצים שלא אהב את העובדה הזאת, ולא היה מוכן לקבל כי אדולף היטלר היה רבע יהודי.

במאמרו של ד"ר סאקס עולה כי הקונצנזוס הנוכחי מבוסס על שקר, האנס פרנק, עורך הדין של היטלר, ולא פרראדוביץ, אמרו אמת. וכי סבא רבא של אדולף היטלר היה יהודי חד משמעית.

המחקר החדש מסייע לענות על שאלות ישנות, כגון:

מדוע הורה היטלר על הרס מוחלט של הכפר של סבתו ביולי 1938, לאחר שאוסטריה סופחה לגרמניה?

מדוע אסר היטלר על אזכור כלשהו אודות הקשר שלו לכפר של סבתו?

מדוע היטלר כל כך דאג למנוע כל דיון פומבי על אבותיו, אך רק מצד אביו?

על כל פנים, ניתן להיאחז בתיאוריה של סאקס אשר מלבד היותו היסטוריון, הוא גם פסיכולוג במקצועו וכן מגיש בטלוויזיה האמריקאית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום