שלח מטעני צינור לאובמה והילרי ונידון ל-20 שנה

סיזר סיוק, שליח פיצה מפלורידה, נידון ל-20 שנות מאסר בפועל לאחר ששלח מטעני נפץ ל-13 חברי המפלגה הדמוקרטית, ביניהם בכירי המפלגה, ברק אובמה והילרי קלינטון

חדשות בעולם 6.8.2019 | 16:57

שליח הפיצה המבעית סיזר סיוק צילום: FBI


סיזר סיוק, שליח פיצה מפלורידה, נידון ל-20 שנות מאסר, לאחר שעורר בהלה רבה בשנה שעברה. סיזר שלח 16 חבילות ובתוכן פצצות צינור ל-13 אנשים, בהם הנשיא לשעבר ברק אובמה, ג'ו ביידן, הילארי קלינטון וג'ורג' סורוס. כולם משתייכים לצד השמאלי של המפה הפוליטית בארצות הברית.

סיזר סיוק, תומך נלהב של הנשיא טראמפ, שלח בשנה שעברה פצצות צינור למשרדי הדמוקרטים הבולטים וכן למשרדי ערוץ הטלוויזיה CNN בעיר ניו יורק וכאמור הוא נידון על כך ל -20 שנות מאסר.

השופט ג'ד רקוף גזר עליו את השנים הארוכות, לאחר שהודה באשמת שליחת מטעני נפץ לפני בחירות האמצע של 2018 בסתיו שעבר.

האיש מאוונטורה שבפלורידה, התנצל בפני קורבנותיו  "אני כל כך מצטער על מה שעשיתי" אמר.

עוד אמר סיוק כי מעולם לא התכוון להפעיל את חומר הנפץ כאשר שלח אותם בדואר להילארי קלינטון, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, הנשיא לשעבר ברק אובמה, המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס, לשחקן מפורסם וכמה מחברי הקונגרס.

עורכי דין מטעם ההגנה ביקשו להקל עליו, ואמרו כי הוא גדל כילד עם ליקויי למידה קשים, גר לבדו בקראוון, עבד כ-די-ג'י בלילות והיה גם עובד כמשלוחן פיצה במערב פאלם ביץ. הוא הפך "לאובססיבי, פרנואידי וכעוס יותר ויותר" והאמין כי אויביו של טראמפ מנסים לפגוע בו ובתומכים אחרים של הנשיא.

אך התובעים אמרו כי מאסר עולם הוא "הכרחי ומתאים" לאחר שסיוק גרם ל"פחד ופאניקה" בימים שלפני בחירות אמצע הקדנציה ב-2018. כאמור, אף אחת מהחבילות לא התפוצצה.

התובעים אמרו כי כמה מחבילות הנפץ הצליחו להתפוצץ, והיו אחראים על סגירת חלקים מכמה מטרופולינים ותחנות רכבות גדולים, בתי ספר ומתקני דואר. הם אמרו שהוא לא קיבל את מלוא האחריות וכי טענותיו כי הפצצות היו "מתיחה" הן "פשוט שקריות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום