תבוטל ההחלטה: קובי עתר נגד יוזמת דרעי

עתירה דחופה: רון קובי עתר הבוקר לבג"ץ נגד החלטת דרעי להאריך את מועד העברת התקציב • "ניתנה שלא בסמכות וכי היא בטלה מעיקרה"

חדשות בארץ 6.8.2019 | 13:22

יונתן זינדל, פלאש 90

פחות מיממה לאחר שבג"ץ מחק את עתירתו, הבוקר (שלישי) הגיש ראש עיריית טבריה רון קובי, נגד שר הפנים אריה דרעי ומנכ"ל משרדו מרדכי כהן.

ראש עיריית טבריה ביקש מבג"ץ מתן צו על תנאי בעניין חברי מועצת העיר, וביקש כי החלטת שר הפנים דרעי להאריך שוב את הזמן ולתת לראש העיר אפשרות להעביר את התקציב - תבוטל.

דרעי בהחלטתו להאריך את המועד בו ניתן עדיין להעביר את התקציב העירוני, הותיר את חברי מועצת העיר בתפקידם - דבר שרון קובי לא אוהב, מאחר וחברי האופוזיציה אינם מתכוונים לעזור לו להעביר את התקציב.

לטענתו של קובי, השבת חברי מוצעת בעיר אינה חוקית "ניתנה שלא בסמכות וכי היא בטלה מעיקרה" כתב רון קובי בעתירה הדחופה שהגיש, "או לחלופין כי היא בטלה לאור חוסר סבירותה ושיקולים זרים".

בעקבות החלטתו של שר הפנים אריה דרעי, להאריך את המועד הסופי לאישור התקציב ברשויות מקומיות שטרם עשו כן ל-30 ספטמבר, ובכללן העיר טבריה, בג"ץ מחק אתמול (שני) את עתירתו של רון קובי, נגד דרעי ומנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, "לנוכח ההתפתחויות שאירעו לאחר הדיון שקיימנו בעתירה ביום 29.7.2019".

השופטים ציינו כי "הגענו למסקנה כי העתירה במתכונת כפי שהוגשה מיצתה את עצמה לעת הזו וכי דינה להימחק". שופטי בג"ץ הדגישו "למען הסר ספק יובהר כי אין באמור לעיל משום נקיטת עמדה כלשהי מצידנו" - כפי שדיווחנו אתמול, משמעות המחיקה היא שרון קובי יוכל שוב לעתור כנגד החזרת חברי המועצה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בתשובה לדיון שהתקיים בתחילת שבוע שעבר בבג"ץ, בו הציעו שופטי בית העליון להעניק לרון קובי הזדמנות נוספת להעביר את התקציב העירוני ולמנוע את הדחתו מראשות עיריית טבריה, שר הפנים אריה דרעי קיבל בסוף השבוע את המתווה והעניק לקובי את האפשרות להעביר את התקציב.

את ההחלטה קיבל שר הפנים אריה דרעי, יחד עם מנכ"ל משרדו מרדכי כהן, שקיימו ישיבה בלשכת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, יחד עם פרקליט המדינה שי ניצן, המשנים ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה וכן מנהל מחלקת הבג"צים, בה הוחלט להאריך את המועד לאישור התקציב הרשויות המקומיות במליאות המועצה עד ה-30 בספטמבר. זו התקופה המרבית הקבועה בחוק.

דרעי העניק את הארכה למספר ערים ובהם גם העיר טבריה, כשמשמעות ההחלטה היא, שחברי המועצה הנבחרים שכבר הודחו מתפקידם לפני כחודש יחזרו וימשיכו בכהונתם בארבע הרשויות, יחד עם ראשי הרשויות עד ה-30 בספטמבר. שר הפנים דרעי הסביר את החלטתו ואמר, "אנו מצפים מראשי הרשויות וחברי המועצה להעביר את התקציב במליאת המועצה ובכך לאפשר מתן שירותים נאותים לתושבים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום