קעמפים בתקופת בחירות סוערות: גדולי ישראל נגד הזמנת חילונים

לא במילי דעלמא ולא פוליטיקה: בוועד הישיבות הוציאו קול קורא המורה לראשי הישיבות שלא להזמין פוליטיקאים לסימפוזיונים בקעמפים הנערכים בבין הזמנים • השנה הקעמפים מתקיימים בעיצומה של מערכת בחירות סוערת ויצרית בה החרדים נמצאים במוקד השיח הפוליטי

חרדים 6.8.2019 | 09:47

לא במילי דעלמא ולא פוליטיקה סימפוזיון בקעמפ צילום: באדיבות המצלם

 

הסימפוזיונים הפוליטיים בקעמפים של בחורי הישיבות בבין הזמנים מעולם לא היו בתקופת בחירות סוערות, הבוקר מפרסם 'ועד הישיבות' קול קורא מיוחד עליו חתומים גדולי ישראל חברי נשיאות ועד הישיבות בהוראה "שלא להזמין פוליטיקאים חילוניים לקעמפים המאורגנים לבני הישיבות בימי בין הזמנים". 

במכתב נכתב "להדר"ג ראשי הישיבות שליט"א שלו' וישע רב, חסדי ה' כי גבר עלינו ושם חלקינו בתורתו הק' וזיכנו להיות שתולים בבית ה' ונטועים באהלי הישיבות הק' להנחילנו תורת אמת ורוח טהרה ויראה".

"עתה כאשר מגיעים ימי בין הזמנים שנועדו ויוחדו מקדמת דנא ליתן רווח בין פרשה לפרשה, יש לעורר התלמידים לשמור אורחותיהם ולקדש ש"ש בכל הליכותיהם ויהא ש"ש מתאהב על ידם, וכשם שת"ח ניכרים בחכמתם ובדעותיהם כן מוטלת עליהם החובה להיות ניכרים בדיבורם ומצוינים בלבושם וכמבואר ברמב"ם". 

מכתב ועד הישיבות קעמפים

"כן יש לעורר כי אין להימצא באירועים או אסיפות או במקומות ובדרכים שאינם מתאימים לרוחם של יראי ה' ובן הישיבה, ויש בכך משום חילול ה', וכן מהשתתפות והליכה לטיולים שאינם מפוקחים שיש בזה משום פיקוח נפש.

"גם בענין הקעמפים המאורגנים לבני הישיבות, ח"ו מלהביא לדבר בפני התלמידים אנשים שאינם ממחנה היראים והחרדים לדבר ה', לא במילי דעלמא ולא בעניני דעות ופוליטיק".

"וכמו"כ בחורים היוצאים לנופש שלא במסגרת ישיבתית יעשו כן במסגרת המשפחה, והנסיון מלמד שלדאבוננו אלו שלא נהגו כן ויצאו שלא באופן הנ"ל נגרם מכך קלקול גדול רח"ל.

את מכתבם מסיימים כי תלמו תורה חובה גמורה היא בכל עת, ואשרי הקובעים לעצמם סדרי לימוד בימים אלו, שהתורה נותנת חיים טובים ומאושרים לעוסקים בה. ובזכות שמירת טהרתם של בני הישיבות יחי' נזכה לראותם גדלים בתורה ויראה". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום