שיגור לוויין התקשורת עמוס 17 לחלל נדחה בשלוש יממות; מניית חלל ממשיכה לטוס

השיגור היה אמור להתבצע היום לפנות בוקר, אך בחלל תקשורת, שבבעלותה עמוס 17, הסבירו כי במהלך ניסוי לקראת השיגור עלה חשד לתקלה בשסתום של אחד ממנועי המשגר, והוחלט להחליפו

טכנולוגיה 4.8.2019 | 13:56

יח"צ, חלל תקשורת

שיגור לוויין התקשורת עמוס 17 לחלל נדחה בשלוש יממות, ומתוכנן כעת להתבצע ביום רביעי לפנות בוקר, שעון ישראל (הלילה שבין שלישי לרביעי). הודעה על כך מסרה הבוקר חברת ספייס-אקס (SpaceX) האמריקאית, שמבצעת את שיגור הלוויין לחלל.

שיגור הלוויין של חברת חלל תקשורת  תוכנן להתבצע היום לפנות בוקר (הלילה שבין שבת לראשון), אולם כבר ביום שישי הודיעה ספייס-אקס על דחיית מועד השיגור של עמוס 17, בשל הצורך בבדיקות נוספות של אחד המשגרים של טיל השיגור פלקון 9. בחברת חלל תקשורת, שעמוס 17 נמצא בבעלותה, הסבירו כי במהלך ניסוי שביצעה ספייס-אקס לקראת השיגור, עלה חשד לתקלה בשסתום של אחד ממנועי המשגר, והוחלט להחליפו.

הבוקר הודיעה ספייס-אקס כי הניסוי הנוסף לבדיקת המשגר עבר בהצלחה, והשיגור של עמוס 17 יבוצע ב-6 באוגוסט בשעות הערב (שעון ארה"ב) מקייפ קנברל שבפלורידה. בתגובה לדברים טיפסה היום מניית חלל תקשורת ביותר מ-5% לשווי חברה של 310 מיליון שקל, והשלימה זינוק של 145% מתחילת 2019.

בשבוע שעבר ערכה חלל תקשורת תדרוך כתבים לקראת שיגור הלוויין עמוס 17 לחלל. הלוויין, שנבנה בידי חברת בואינג, עתיד להתמקם בנקודת החלל 17 מעלות מזרח, שמעל יבשת אפריקה, ונועד לאפשר אספקת שידורים בלוויין ושירותי אינטרנט לווייני בכל נקודה ביבשת הצומחת.

חלל תקשורת מפעילה כיום שלושה לווייני תקשורת, עמוס 3 ועמוס 4 שבבעלותה, ועמוס 7, שאותו היא שוכרת בשנתיים וחצי האחרונות. השיגור הנוכחי הוא הראשון שמבצעת החברה מאז התפוצץ הלוויין הקודם שלה, עמוס 6, לקראת שיגורו לחלל בספטמבר 2016.

בתדריך סיפר מנכ"ל חלל תקשורת, דוד פולק, כי על "עמוס 6 ז"ל היה לנו הסכם מדהים עם פייסבוק לאינטרנט לכל אחד באפריקה. זה היה הסכם חלום. אני עוד זוכר את הפיצוץ של עמוס 6, ואיבדנו את ההסכם הזה, אבל אני מקווה שנוכל לעשות את זה עם עמוס 17".

פולק הוסיף, כי "בעקבות התקלה בעמוס 6, פייסבוק החליטו שהם לא מתקשרים יותר עם לקוחות לפני שיגורי הלוויינים. אנחנו מקווים שאחרי השיגור יבשילו הסכמים עם חברות כמו פייסבוק". הוא גם אישר כי כבר נעשתה פנייה לפייסבוק בנושא".

בחלל תקשורת סיפרו, כי כבר בשלב זה יש לחברה צבר הזמנות לשירותי תקשורת באפריקה ושירותים נוספים בהיקף של כ-58 מיליון דולר, וכי היא צופה שלאחר השיגור יבשילו מהלכי המכירות האינטנסיביים לחוזים גדולים נוספים. אחד החוזים שאותם מקווה החברה לקבל הוא עם פייסבוק, וזאת בזכות העליונות הטכנולוגית שמביא הלוויין החדש לאפריקה, בהשוואה למתחרים הקיימים כיום מעל היבשת.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום