עד ראייה: "8 גופות מוטלות על המדרכה; המקום כאן הוא אסון"

יממה לאחר הטבח ההמוני שהביא לרציחתם של 20 אנשים: אירוע ירי נוסף לעבר תושבים; הפעם במדינת אוהיו • עד ראייה שהיה במקום בעדות מהתופת: "לפחות שמונה אנשים מתים מוטלים על יד המסעדה "שולחן פיקניק", המקום כאן הוא אסון"

חדשות בעולם 4.8.2019 | 09:07

אילוסטרציה | unsplash

לפני שעה קלה (ראשון) אירע אירוע ירי נוסף לעבר תושבים במדינת אוהיו. כך על פי דיווחים לא רשמיים. מהדיווחים עולה כי נשמעו יותר מעשר יריות וכי המשטרה הגיבה במהירות.

על פי דיווחים של גולשים ברשתות החברתיות הירי אירע בעיר דייטון שבמחוז מונטגומרי, והביא לפציעתם של לפחות 10 אנשים. היורה נוטרל.

עד ראיה שהיה במקום, ג'יימס וויליאמס, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "ראיתי בחור מול הדלת של מקום בילוי מקומי; היורה ניסה להיכנס למקום, אך לא הצליח לעשות זאת. עובר אורח שהיה במקום הצליח לקחת ממנו את הרובה וירה בו".

עוד סיפר עד הראיה כי "לפחות שמונה אנשים מתים מוטלים על יד המסעדה "שולחן פיקניק", וכן חבורה של אנשים שנלקחה לבית החולים. אני לא יודע כמה הם. המקום כאן הוא אסון".

כוחות הצלה ומשטרה שעטו למקום, כך על פי הדיווח באתר מקומי "דייטון דיילי ניוז". פרטים מדויקים על הירי ומספר הקרבנות המדויק עדיין לא ידועים בשלב זה.

בתקשורת המקומית דווח כי המשטרה מחפשת אחר יורה שני שנראה עוזב את האזור בג'יפ בצבע כהה, אך אין עדיין דיווח רשמי על כך מהמשטרה.

האירוע הזה מגיע יממה בלבד לאחר שחמוש בן 21 רצח באל פאסו - טקסס עשרים בני אדם. כזכור, רק אמש דווח ב'בחרדי חרדים' כי אתמול (שבת) סמוך לשעה 11:00 בבוקר פטריק קרוסיוס, צעיר בן 21 מהעיירה אלן בטקסס, נכנס לקניון Cielos vista בעיירה אל פאסו בסקטסס שבארה"ב ופתח במסע ירי.

סמל רוברט גומז ממשטרת אל פאסו סיפר, כי בזמן הירי שהו בקניון כ-3,000 בני אדם, וכי מרבית הנפגעים מהירי שהו בתוך סניף של "וולמרט". החשוד נעצר ללא התנגדות בחשד לרצח ול"פשע שנאה", ואם יורשע הוא צפוי לעמוד בפני עונש מוות. 

מפקד משטרת אל פאסו, גרג אלן, סיפר כי בידי הרשויות "מניפסט" שכתב החשוד שמעלה חשד שמדובר ב"פשע שנאה". המניפסט, שפורסם תחת הכותרת "האמת הלא נוחה", הביע תמיכה ברצח 51 המתפללים המוסלמים במסגד בניו זילנד במרץ האחרון.

מתואר בו הפחד מפני עלייה בכוח ובהגירה ההיספנית בארצות הברית, וכן הוא עוסק בפרטים טכניים של הפיגוע, כולל כלי נשק. המסמך פורסם באתר 8chan שהוא גם האתר בו הודיע היורה מניו זילנד על כוונותיו.

בחקירתו אמר החשוד כי "רצה לירות בכמה שיותר מקסיקנים". יצוין כי בעיירה אל פאסו מתגוררים קרוב ל-700,000 תושבים והיא סמוכה לגבול המקסיקני. נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופז אוברדור, דיווח כי בין 20 ההרוגים בטבח היו שלושה אזרחים מקסיקנים, ושישה נוספים נפצעו.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ בטוויטר: "הירי באל פאסו הוא לא רק טרגי אלא פעולה פחדנית. אין סיבות או תירוצים שיצדיקו רצח של אנשים חפים מפשע". משרד החוץ הישראלי מוסר, כי לא ידוע לעת עתה על ישראלים המעורבים בפיגוע.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום