היורה: "רציתי לפגוע בכמה שיותר מקסיקנים"

הרשויות בארה"ב מדווחות כי מניין ההרוגים בפיגוע אמש עלה ל-20, מניין הפצועים עומד על 26 • טראמפ: "הירי לא רק טרגי - אלא פעולה פחדנית"

חדשות בעולם 4.8.2019 | 08:02

"פעולה פחדנית" אחד החשודים בירי בטקסס צילום: מתוך מצלמת אבטחה

 

כפי שדווח ב'בחרדי חרדים', אתמול (שבת) סמוך לשעה 11:00 בבוקר פטריק קרוסיוס, צעיר בן 21 מהעיירה אלן בטקסס, נכנס לקניון Cielos vista בעיירה אל פאסו בסקטסס שבארה"ב ופתח במסע ירי.

סמל רוברט גומז ממשטרת אל פאסו סיפר, כי בזמן הירי שהו בקניון כ-3,000 בני אדם, וכי מרבית הנפגעים מהירי שהו בתוך סניף של "וולמרט". החשוד נעצר ללא התנגדות בחשד לרצח ול"פשע שנאה", ואם יורשע הוא צפוי לעמוד בפני עונש מוות. 

מפקד משטרת אל פאסו, גרג אלן, סיפר כי בידי הרשויות "מניפסט" שכתב החשוד שמעלה חשד שמדובר ב"פשע שנאה". המניפסט, שפורסם תחת הכותרת "האמת הלא נוחה", הביע תמיכה ברצח 51 המתפללים המוסלמים במסגד בניו זילנד במרץ האחרון.

מתואר בו הפחד מפני עלייה בכוח ובהגירה ההיספנית בארצות הברית, וכן הוא עוסק בפרטים טכניים של הפיגוע, כולל כלי נשק. המסמך פורסם באתר 8chan שהוא גם האתר בו הודיע היורה מניו זילנד על כוונותיו.

בחקירתו אמר החשוד כי "רצה לירות בכמה שיותר מקסיקנים". יצוין כי בעיירה אל פאסו מתגוררים קרוב ל-700,000 תושבים והיא סמוכה לגבול המקסיקני. נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופז אוברדור, דיווח כי בין 20 ההרוגים בטבח היו שלושה אזרחים מקסיקנים, ושישה נוספים נפצעו.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ בטוויטר: "הירי באל פאסו הוא לא רק טרגי אלא פעולה פחדנית. אין סיבות או תירוצים שיצדיקו רצח של אנשים חפים מפשע". משרד החוץ הישראלי מוסר, כי לא ידוע לעת עתה על ישראלים המעורבים בפיגוע.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום