בכיר בצה"ל מאשר: "יש איום נ"ט על שדרות"

סגן מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה מאשר את חשיפת חדשות 12 שלפיה בצה"ל הכינו תוכנית לפינוי דיירים מבניינים רבי קומות שנבנו בשדרות, במקרה של הסלמה ביטחונית

חרבות ברזל 31.7.2019 | 21:00

נפילה בשדרות, ארכיון | הדס פרוש, פלאש 90

שלושה שבועות אחרי שפורסם בחדשות 12 כי שכונת רבי קומות בשדרות תפונה בעת הסלמה ביטחונית בשל חשש כי הקומות העליונות בבתים אלו בסכנת ירי ישיר מעזה, בכיר באוגדת עזה מאשר: "יש איום נ"ט על שדרות". סגן אלוף אליסטם, סגן מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה התראיין הערב (רביעי) לרדיו דרום והבהיר כי על אף הסכנה בצה"ל ידעו לתת מענה.

בריאיון ל"יומן הערב" של רדיו דרום FM101.5 עם מנדי ריזל התייחס אליסטם לשאלה האם אכן קיים איום נ"ט על שדרות והשיב: "יש איום כי היום הארסנל של האויב ברור. זה לא סוד". כפי שפרסמנו בתחילת החודש, לנוכח איום הנ"ט על הבניינים רבי הקומות בשדרות במשרד הביטחון קיימו דיונים ומתגבשת תוכנית פינוי במסגרתה הדיירים שמתגוררים בקומות העליונות יתבקשו להתפנות.

כשנשאל האם בצה"ל נערכים לפינוי תושבים השיב: "כדי לאפשר לצבא לפעול בצורה טובה יותר תרגלנו בצורה משותפת עם המועצות האזוריות הנעה של תושבים. יש תכנית מאוד סדורה וברורה. יש תכניות מאוד ברורה איך להגן על העיר שדרות עם כוחות קרקעיים". מאז הפרסום בצה"ל התכחשו לאיום זה, וזו פעם ראשונה כי גורם בו התייחס לנושא.

במסגרת התוכנית, יתבקשו הדיירים להתפנות מהדירות ובכך לצמצם את יכולת הנזק והפגיעה של חמאס בבניינים - אירוע שיש לו משמעויות אסטרטגיות נרחבות.

התוכנית מיועדת לדיירי הקומות העליונות בבניינים שכבר הוקמו וגם באלה שצפויים להיבנות בחודשים הקרובים - כלומר, מדובר באלפי תושבים של העיר שדרות.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום