רבני בית שמש נגד העירייה: "חילול השם לבקש מהמשפחות לעזוב"

רבני העיר בית שמש יוצאים המכתב חריף נגד ראש עיריית בית שמש, בעקבות המאמצים שלה לגרום לזוכים החרדיים רמה ה' לעבור לרמה ד' למרות הנזק שייגרם להם: "בודאי שמגיע להם את כל הזכויות כולל בתי מדרשות ובתי כנסיות ומוסדות חינוך" • פרסום ראשון

חרדים 30.7.2019 | 20:42

אילוסטרציה | יעקב לדרמן, פלאש 90

רבני העיר בית שמש, הגאון רבי נח קופשיץ, הגאון רבי מרדכי גולדשטיין, הגאון רבי יצחק שרבאני, והגאון רבי חיים אהרן מונדרד, יוצאים במכתב חריף נגד ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך והנציגים החרדיים המשתפים איתה פעולה, בעקבות המאמצים שלה לגרום לזוכים החרדיים רמה ה' לעבור לרמה ד' למרות הנזק שייגרם להם.

"הננו בזה לחזק את ידי הציבור החשוב והגדול של בני תורה החרדים לדבר ד' שרוצים לחנך את משפחתם בדרך התורה והיראה בשכונת רמת בית שמש ה' ובודאי שמגיע להם את כל הזכויות כולל בתי מדרשות ובתי כנסיות ומוסדות חינוך, וזה חילול השם לבקש מהמשפחות היקרות לעזוב את מקומם, אשר זכו בהם כדין, בגלל שהם יראים לדבר ד'", כותבים הרבנים במכתב שמפורסם כאן לראשונה.

רבני העיר קוראים גם לעיתונים החרדיים לא לפרסם את ההצעה לתושבים, "ונזכה בס"ד לשמוע קול תורה וקול תינוקות של בית רבן בשכונת רמת בית שמש ה', כשאיפתם הטהורה של הרוכשים היקרים. ואנו קוראים בזאת לכל כתבי העת שלא לפרסם ח"ו בקשה לעזוב את מקומם שרכשו כדין, אלא להיפך לסייע ולחזק ולעודדם, לבנות את בתיהם מקדש מעט, ונזכה לבנין הבית הגדול בב"א".

גורם המעורה בפרטים הסביר בשיחה עם 'חדשות JDN' כי העירייה בראשותה של בלוך החליטה כי הם מעוניים שברמה ה' יתגוררו חילונים, אך מבעקבות חוסר העניין זכו בפועל משפחות חרדיות בכמחצית מהדיור בשכונה. בעקבות כך, בעירייה יצאו בקמפיין, שפורסם גם בחלקים מהעיתונים החרדיים, לפיהם מנסים לשכנע את הזוכים לוותר על הדירה ולרכוש בשכונה רמה ד' המיועדת לחרדים.

אך בפועל, בזמן שבחלקים ברמה ה' כבר החלו בהליכי בנייה, ברמה ד' נמצאים בהליכים אטיים יותר והדירות יהיו מוכנות בהפרש של מספר שנים, המתורגם לעשרות עד מאות אלפי שקלים נוספים של תשלום על שכר דירה. בעקבות כך, פעילים בשכונה יצאו במסע הסברה לזוכים שאינם מודעים למשמעותיות של מעבר לרמה ד', שלמרבה האבסורד משווקת על ידי העירייה כ"בשורה למגזר החרדי".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום