כך משרד החוץ יעודד העברת שגרירויות לירושלים

משרד החוץ יציג תמריצים בסך 50 מיליון שקלים שיעודדו מדינות ללכת בעקבות ארה"ב וגוואטמלה ויעבירו את השגרירות שלהם, לירושלים. השר ישראל כץ: "יעד ראשון"

מדיני 28.7.2019 | 07:36

פלאש 90

שר החוץ, ישראל כץ, יציג בקרוב לממשלה הצעת החלטה המגדירה את העברת השגרירויות לירושלים כ"יעד לאומי, מדיני ואסטרטגי מדרגה ראשונה", כאשר על מנת להביא למימוש היעד, הוא גיבש חבילת צעדים ותמריצים שיעודדו מדינות לעשות כך, כך מפרסם הבוקר (ראשון) לראשונה, הכתב המדיני של "ישראל היום" אריאל כהנא.

לפי הדיווח, עם כניסתו למשרד החוץ, גילה כץ כי ישנן מדינות שמסכימות עקרונית לפתוח שגרירות בירושלים אך מבקשות מישראל צעדי גומלין, בתגובה. כך למשל, הונדורס ואל סלבדור הסכימו לבקשה לפתוח שגרירות בירושלים אך דרשו פתיחת שגרירות ישראלית מלאה בבירותיהן בתמורה - צעד שלא קרה.

מדינות אחרות ביקשו סיוע בתחומי פיתוח וכלכלה, פתיחת דלתות בארה"ב ואף השתתפות בהוצאות הכלכליות הכרוכות במעבר לירושלים. גם במקרים אלה כמעט ולא היה מענה ישראלי, מה שעיכב פתיחת שגרירויות חדשות.

כץ, שלמד בחודשים האחרונים את פעילות משרד החוץ, הציב את פתיחת השגרירויות בירושלים בראש סדר העדיפויות. בהצעת החלטה שגיבש ותוגש בקרוב לממשלה, הוא מציע לקבוע סכום של 50 מיליון ש"ח כחבילת סיוע למדינות שיעלו את השגרירות לבירה.

בשל תקופת הבחירות, ההחלטה מתייחסת לתקציב 2020 ואולם במידת הצורך, על פי ההצעה, כץ יהיה רשאי להפנות משאבים למטרה זו כבר בשנת התקציב הנוכחית.

הכסף ישמש עבור השתתפות במימון הוצאות הקשורות להקמה או העברה של השגרירות או של מעון השגריר, איתור והקצאה של קרקע מתאימה בירושלים, סיוע בהליכים מצד עיריית ירושלים, רשויות וגופים רלוונטיים אחרים, וכן שיתופי פעולה עם המדינה הרלוונטית וסיוע לה בתחומים נוספים בהתאם לנסיבות. ועדת היגוי בראשות מנכ"ל משרד החוץ, יובל רותם, תחליט על אופן חלוקת הסיוע בין המדינות.

שר החוץ ישראל כץ אמר כי "אין דבר שמבטא יותר את שיבתנו לציון ואת הצלחת הציונות מחיזוק ריבונות ישראל והעם היהודי בירושלים. חיזוק מעמדה של ירושלים בעולם הוא היעד החשוב ביותר שהצבתי לעצמי כשר החוץ. ירושלים היתה ותהיה תמיד הלב הפועם של העם היהודי".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום