פרשת מטות תשע"ט, קברנה סוביניון, יקב דרימיה.

מדור שבועי מרתק באדיבות מומחה היינות שרגא גבהרד | והשבוע: קברנה סוביניון, יקב דרימיה.

יין ואלכוהול 26.7.2019 | 00:57

פרשת מטות תשע"ט, קברנה סוביניון, יקב דרימיה

בדרך כלל אני צריך לחפש רעיון ואחר כך לחשוב איך זה מתחבר ליין, אבל לפעמים יש חכמים שעושים עבורי את העבודה, השבוע מצאתי בדבריו של המגיד מדובנא משל שחסך לי את כל העבודה. על מה שה' אומר למשה: "נקום נקמת בני ישראל מאת הַמִּדְיָנִים" (במדבר לא/ב), הוא מביא משל זה:

הייתה פעם חנות יין [מזכיר לכם משהו או מישהו?], בפינה היה גם שלחן למי שרוצה ללגום מעט במקום [בַּאר]. יהודי שהגיע אליו אורח מאד נכבד, נכנס לחנות וביקש את היין המשובח ביותר, המוכר הציע לו בקבוק מומלץ, ובעוד הקונה מביט בתווית, ניגש אחד הלקוחות [כנראה שיכור קצת], כעס על בעל החנות שאינו מראה ליושבי המקום כאלה דברים משובחים, ובכעס רב הוא ניפץ את הבקבוק על הקרקע. המוכר הוכיח את השיכור והחל לצעוק עליו, בשאלה: "כמה את משלם וכמה הוא משלם"?! הלקוח עמד נבוך מהצד, והתלבט, אם המוכר יאמר לשיכור: "ראה את גודל ההפסד שגרמת לי", או שיאמר: "ראה את גודל ההפסד שגרמת לקונה". את הצדדים ההלכתיים, אם מעות קונות, או משיכה נשאיר לדון בכולל. לעת עתה נשארים אנו בלבטים והמבוכה של הקונה, עד ששמע במו אוזניו: "ראה את הנזק שגרמת לי", אז רווח לקונה.

בעצת בלעם הרשע נכשלו בני ישראל בסוג עבירה חמורה, שעד כה הם מעולם לא נטמאו בה [פסוקים רבים במקרא משבחים את הצניעות המופלגת של בני ישראל ובנותיו, כגון 'גן נעול', הוספת י' וה' בשמו של כל ראש שבט. ההדגשה על שלומית בת דברי, שהייתה חריגה]. עתה צריכים הם להיכנס לארץ ישראל, ונמצאים במצב מלחיץ, האם ה' יזכור להם את הנפילה הנוראה, עד ששמעו מפי משה: "נקום נקמת בני ישראל מאת המדיינים", כלומר: אני כועס עליהם, על מה שהם הכשילו אתכם.

כיצד באמת הצליחו בני ישראל להתנקות כל כך יעיל? לכאורה צריך להשאיר לערב יום כיפור, אבל גם זה מפרשת השבוע, אחר אותה מלחמה הם הביאו קרבן על שאולי היו להם מחשבות לא טובות.

אז זהו זה, לנו יהיו בעזרת ה' תמיד רק מחשבות טובות, וזו סיבה נהדרת שה' יאהב אותנו.

בדיוק כמו בפתיחת המשל, כשמגיע אוהב פותחים לכבודו יין משובח, אז השבוע ראיתי וטעמתי משהו שאשמח לשתף אתכם בו. השתתפתי השבוע באירוע שעשה 'יקב דרימיה' בו הציג בגאווה את יינותיו, כולם טובים ועליהם כתבתי ועוד אכתוב בהזדמנויות אחרות. אבל כעת אני רוצה לשבח את 'הקברנה סוביניון 2016' המינרליות המיוחדת של הדרום זה משהו שנמצא לאורך כל היינות. אבל, ביין הזה היא עדינה במיוחד.

100% קברנה סוביניון שגדל בחבל יתיר בכרמים בגובה 790 מטר שהתיישן 12 חודשים בחביות עץ אלון. היין נעים ורך לשתייה קצת לימוניות עם טאנינים נכונים וסיומת ארוכה.

14.5% אלכוהול. המחיר כ120 ש"ח. כשרות: רבנות מקומית O.U. בד"ץ בית יוסף.

לחיים ושבת שלום

שרגא גבהרד – יועץ בתחום הכשרותי והמקצועי ביין, סדנאות יין וסיורי יקבים: 052-6176201.
http://kosher-wine.co.il

לעמוד היקב

הרצאה ייחודית, מעניינת וטעימה."כשרות היין" "חשיבות היין". "יין בתורה". "תהליך עשיית היין". "איך מתאימים וטועמים יין". "נזקים בכרמים ויקבים" ועוד מגוון נושאים רבים ומעניינים, מלווה בטעימת יינות. מתאים לכל ציבור, לפרטים נוספים לחצו כאן

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום