נהגים, שימו לב: מתחדשת האכיפה באמצעות מצלמות המהירות

במשטרה החליטו כי עשרות אלפי הנהגים שתועדו נוסעים במהירות מופרזת מחודש יוני 2018, לא יצטרכו לשלם, אך מהיום, מתחדשת האכיפה באמצעות מצלמות א'3

רכב ותחבורה 23.7.2019 | 16:29

פלאש 90

המשטרה הודיעה היום (שלישי) כי עשרות אלפי הנהגים שתועדו החל מחודש יוני 2018 במצלמות כשהם נוסעים במהירות מופרזת, לא יצטרכו לשלם את הדו"חות.

ההודעה מגיעה באותו היום בו מתחילות מצלמות א'3 לתעד מחדש את הנהגים - וגם הדו"חות יונפקו שוב ויישלחו לנוסעים במהירות גבוהה מהמותר לפי חוק.

בהודעת המשטרה על החזרת המצלמות נמסר כי "לאחר קבלת כל חוות הדעת הנדרשות נמצא כי מערכת א-3 אמינה ומדויקת, וניתן אישור מפרקליטות המדינה לחדש את האכיפה ובהתאם לחזור ולהנפיק דו"חות".

עוד נמסר מהמשטרה כי "תחודש באופן מלא האכיפה באמצעות המצלמות אשר ימשיכו להיות חלק מסל האמצעים הרחב שבשימוש המשטרה במשימתה החשובה- להיאבק בקטל בכבישים ולהציל חיים!".

"המצלמות יחזרו לתעד עבירות תנועה ולהנפיק דו"חות לנהגים הנוסעים במהירות החורגת מהמותר בחוק ובכך מסכנים את חייהם ואת חיי משתמשי הדרך".

 מנגד, עו"ד תומר גונן, המנהל את המאבק נגד השימוש במצלמות, טען כי "רוב המומחים שהביאו את המצלמות לארץ, כמו ד"ר יעקב שיינין, טוענים שאין להן שום משמעות במניעת תאונות".

לדבריו, "המשמעות היחידה שניתן לחשוב עליה זה כיסוי הבור התקציבי. אני לא מבין איך חוות הדעת של הטכניון קבעה שיש בעיה קשה במצלמות ופתאום נולדה חוות דעת שהכל תקין".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום