בית הנבחרים האמריקני אישר ברוב גדול גינוי ל-BDS

בית הנבחרים האמריקני העביר הלילה באופן גורף החלטה המגנה את תנועת ה- BDS שקוראת לחרם על ישראל • 398 בעד, 17 נגד ו -5 נמנעו

מדיני 24.7.2019 | 16:20

ויקיפדיה

בית הנבחרים האמריקני אישר הלילה את החלטה המגנה את תנועת החרם על ישראל - BDS - באחדות נדירה בין המפלגה הדמוקרטית שנמצאת ברוב גדול בבית הנבחרים, לבין המפלגה הרפובליקנית.

תוצאות ההצבעה הן: 398 בעד, 17 נגד ו -5 נמנעו.

מבין אלה שהצביעו נגד היו 16 דמוקרטים והנציג הרפובליקני הבודד שהתנגד לחרם על התנועה האנטישמית - היה נציג מדינת קנטאקי - תומאס מאסי.

חברת המפלגה הדמוקרטית ראשידה טליב, עוכרת ישראל ואנטישמית מוצהרת אמרה, כי "אני לא יכולה לעמוד מנגד ולצפות בהתקפה על חופש הביטוי, ועל הזכות להחרים את המדיניות הגזענית של הממשלה ומדינת ישראל. אני אוהבת את חופש הדיבור של ארצנו".

כאמור המוסלמיות רשידה טליב, בת למהגרים פלסטינים, ואילהאן עומאר, עוד אנטישמית עוכרת ישראל שהתבטאה באנטישמיות ובשנאת ישראל ושתיהן הצהירו בגלוי על תמיכתן ב-BDS, הצביעו נגד החלטת הגינוי.

כזכור, בשבוע שעבר תקף הנשיא טראמפ את ארבע חברות הקונגרס הדמוקרטיות, אילהאן עומאר, רשידה טליב, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז ואיינה פרסלי. טראמפ אמר כי הן יכולות לחזור "מהמקומות ההרוסים ומלאי הפושעים שמהם הגיעו". שלוש הנשים מלבד עומאר, נולדו בארה"ב למשפחות מהגרים.

במהלך עצרת בחירות של הנשיא, זעקו אוהדי טראמפ, "תחזיר אותן בחזרה". הן התבטאו פעמים רבות בגנות מדינת ישראל ובעד הפלסטינים, והן ספגו ביקורת גדולה והואשמו באנטישמיות.

עומאר טענה בעבר כי מדינת ישראל "הפנטה את העולם כדי שהעולם לא יבחין במעשים המרושעים של ישראל". היא טענה כי פוליטיקאים אמריקאים תומכים בישראל בגלל ה"בנג'מינים" - הכינוי לשטרות של מאה דולר, שעליהם מופיע דיוקנו של בנג'מין פרנקלין, מי שהיה שר הדואר של ארצות הברית לשעבר במאה ה-18.

גם חברת הקונגרס טליב אמרה דברים שהרגיזו מאד את הנשיא, ובעבר אף השוותה את היחס לאוכלוסיה הפלסטינים, למשטר ההפרדה הגזעית שהונהג בעבר בארה"ב.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום