המשא ומתן נכשל: החלה שביתת האחיות

האחים והאחיות פתחו הבוקר בשביתה בכל בתי החולים, קופות החולים ולשכות הבריאות. בתי החולים יעבדו במתכנות חירום מצומצמת. האחיות מוחות על שכרן והדרישות

בריאות 23.7.2019 | 08:20

פלאש 90

לאחר איומים רבים, הבוקר (שלישי), ב-7:00 החלה שביתת האחיות בבתי החולים, קופות החולים ובתחנות הבריאות. אתמול ניסו הצדדים להגיע לסיכומים כדי למנוע את השביתה, אך הפגישות נכשלו והשביתה יצאה לדרך. ממשרד הבריאות נמסר כי היום יפנו לבית הדין לעבודה בבקשה להוצאת צו מניעה.

השביתה תכלול את כל בתי החולים, מרפאות בריאות הציבור ומרפאות קופות החולים בקהילה. חדרי ניתוח יעבדו במתכונת חירום ובכל מחלקות האשפוז יינתנו שירותים במתכונת מצומצמת. בנוסף, במחלקות טיפולי נמרץ יעבוד צוות סעודי מצומצם. במחלקות פגים, יונקים, חדרי לידה, דיאליזה, אונקולוגיה, יחידת פריון - יעבוד צוות סיעודי במתכונת מצומצמת. בתי חולים גריאטריים ופסיכיאטריים יעבדו במתכונת מצומצמת. בכל בתי החולים יוקם צוות סיעודי לשעת חירום ובכל בתי החולים תוקם ועדת חריגים. 

בלשכות הבריאות יינתנו שירותים דחופים בלבד במקרים של כלבת, דלקת קרום המוח ומקרים של התפרצות מחלה מדבקת. לא יינתנו חיסונים לקראת נסיעות לחו"ל, ודגימות דם במקרים מיוחדים יילקחו בידי אחות תורנית.

האחים והאחיות מוחים על הכוונה לקצץ בשכרם ודורשים תוספת תקנים והוצאת המיטות מהמסדרונות בשל העומס הכבד על בתי החולים שמתגלגל בסופו של דבר עליהם.

זעמם של האחים והאחיות התעורר גם בשל בחינה מחדש של מבחני האקרדיטציה שגרמו לטענתם לעומס מטלות ונהלים עליהם. בדיקת האקרדיטציה היא סדרת מבדקים אותה עובר בית החולים אחת לשלוש שנים שנערכת על ידי הארגון האמריקאי JCI. לאור החלטה של משרד הבריאות, רישיון העבודה של בית החולים תלוי במבחן הזה, וכדי לעבור אותו, טוענים האחים והאחיות, ההנהלה מבקשת מהם ליצור מצג שווא ולעמוד בסטנדרטים לא ריאליים של תקנים, מקצועיות וניקיון, כשלטענתם אין את כוח האדם המספיק כדי לעמוד בהם. 

יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, אמרה לקראת השביתה: "האחים והאחיות בישראל זועקים את זעקתם של אזרחי ישראל השוכבים מושפלים במסדרונות בתת תנאים, הורים וילדים הממתינים נואשות לתורים בלתי נגמרים ותינוקות שלא מקבלים חיסונים בזמן. האחים והאחיות בישראל מבקשים פתרון אמיתי ומיידי שיאפשר להם לתת טיפול הולם ובטוח לאזרחי ישראל. לא עוד וועדות לא עוד מריחות שלא נתנו כלום לאורך השנים".

"האחיות לא ייתנו עוד יד לעבודה מחוץ לתקנים ולרישיון, למטלות בקהילה ובריאות הציבור, לנהלים ובקרות ללא תוספת כח אדם וללא תוספת שכר בהתאם. משרדי הבריאות והאוצר הם האחראים הישירים לכך שהמחלקות בבתי החולים עלו על גדותיהן והמסדרונות ממשיכים להתמלא בחולים ובמיטות מחוץ לרישיון החוקי שמשרד הבריאות עצמו העניק".

ממשרד הבריאות נמסר: "נציגי המדינה נפגשו עם הסתדרות האחיות במטרה למנוע את הפגיעה הצפויה במטופלים כתוצאה מהשביתה המתוכננת מחר. בישיבה עלו הצעות רבות וקונסטרוקטיביות על מנת למנוע את השביתה. לצערנו המגעים לא הגיעו להסכמה. המדינה תפנה לבית הדין לעבודה".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום