אחמדיניג'אד בראיון ליהודי: "אני לא אנטישמי"

בראיון שהעניק למראיין יהודי במגזין אמריקני נחשב סירב נשיא איראן לשעבר להתייחס להכחשת השואה שהצהיר עליה בפומבי עת כיהן כנשיא בשנת 2006 

מדיני 22.7.2019 | 23:31

ויקיפדיה

נשיא איראן לשעבר, מחמוד אחמדינג'אד, הכחיש כי הוא אנטישמי, וקרא לארה"ב ולרפובליקה האסלאמית לפתור את הסכסוך באמצעות דיאלוג, וביקר את מעורבותה של איראן במלחמת האזרחים בסוריה.

על אף הדברים הללו, הוא לא כלל בהם התנצלות על דברים שאמר בדיון על השואה שהתקיים בשנת 2006, כנס שהביא מכחישי שואה לטהרן, חלק ממכחישי השואה היו גם יהודים שעל פי חזותם נראו כחסידים, אשר הסכימו לדברים שנאמרו בכנס, כי לא נרצחו בשואה ששה מיליון יהודים.

אחמדינג'אד אמר בראיון למגזין 'The Nation', "טראמפ מתנגד לממשלת איראן - האם אנחנו יכולים לומר שהוא אנטי-מוסלמי?".

הנשיא לשעבר אמר עוד בראיון, "ההפרות של המשטר הציוני גונו על ידי האו"ם, אם מישהו אחר אומר את הדברים האלה, האם זה הופך אותו לאנטישמי? אתה יהודי ואני מוסלמי, ואנחנו מדברים", אמר אחמדינג'אד למראיין, "אנחנו נלחמים? אנחנו במלחמה?".

עוד הוסיף, "אני מתנגד למעשים שמפרים את זכויותיהם של אחרים, זה לא משנה מי עושה אותם".

אחמדינג'אד ביקר את תפקידה הצבאי של איראן במלחמת האזרחים הסורית, מלחמה עם תקיפות אוויריות ישראליות על בסיסים איראניים וטילים איראניים שנורו לעבר שטח ישראל. בתשובה ישירה למעורבותה של איראן בסוריה הוא אמר כי "אין לאף אחד זכות להתערב בענייני אחרים".

עוזריו של הנשיא לשעבר סירבו לבקשת המראיין שידבר על דבריו נגד מדינת ישראל כשהיה נשיא איראן, אז הוא צידד בחיסול המדינה היהודית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום