ליצמן מדבר: "יש סיכוי שנשב באופוזיציה; נלך עם ביבי בכל מצב"

לאחר שתיקה ארוכה, ליצמן מדבר לראשונה בפורום סגור ומתייחס לסוגיות הבוערות • הוא לא שולל ישיבה עם גנץ, מבהיר כי ההסכם עם ישי ימשיך גם בבחירות הקרובות ואומר כי אין להתייחס לאימיו של ליברמן כיוון שהוא פוליטיקאי נטול דרך. הוא גם אינו שולל ישיבה עמו בעתיד

פוליטי 22.7.2019 | 16:53

שובר שתיקה ליצמן צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

 

לאחר ששמר על שתיקה ממושכת וסירב לדבר על הנושאים הבוערים שעל סדר היום, יו"ר יהדות התורה, סגן השר יעקב ליצמן, מתייחס למצב הפוליטי לקראת הבחירות לכנסת, מביע חשש מישיבה באופוזיציה, נותן הכשר לישיבה עם גנץ באם ישכיל להיפרד מלפיד ומבהיר: ההסכם עם אלי ישי ימשיך.

בדברים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', מתייחס סגן השר ליצמן לסיכוייו של ראש הממשלה להרכיב את הממשלה הבאה. לדבריו "עצם הדבר שיש סיכון שנתניהו לא ירכיב ממשלה, זה אותו דבר כמו בבחירות החולפות. כל פעם, חודש לפני הבחירות יש חשש כזה. צריך להזכיר שחודש קודם הבחירות הקודמות אז אורלי לוי אבקסיס הייתה עם 7 מנדטים, פייגלין היה 8 מנדטים וגם בנט היה עם שישה מנדטים. אני אף פעם לא חישבתי את ליברמן בתוך הגוש הימני. חששתי כבר בתחילת המו"מ שליברמן לא יהיה איתנו".

ליצמן אף מתייחס לסיכוי שתוקם ממשלת אחדות ואומר כי, "אני לא מאמין בסקרים, אפילו אחת התפטרה (מינה צמח א.ק.). גם היום הפער בין גוש ימין לשמאל קטן מאוד. נדמה לי שעם 3 מנדטים אפשר להשיג 61 בלי איווט", על הסיכוי שישב עם בני גנץ אומר ליצמן, "אין שום סיכוי שנשב עם לפיד, גנץ לדעתי זאת אפשרות שיהיה איתנו בקואליציה. ממשלה בראשות גנץ תתאפשר, אבל על זה נדבר אם וכאשר ביבי לא יוכל להרכיב קואליציה. אבל אני מבהיר שוב: לשבת עם גנץ ולפיד יחד - אין סיכוי בעולם אם ביבי לא יצליח להרכיב קואליציה נשאל לגבי גנץ".

יו"ר יהדות התורה מתייחס לפגישות שערכו חברי דגל התורה עם בכירי כחול לבן;  "אין בפגישת דגל עם גנץ שום אמירה, כמו שאם אני נפגש עם מרצ זה לא אומר כלום. אבל ברור שהם מדברים כי ברור שאם גנץ ילך איתנו לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת." ליצמן גם התייחס לתופעת ראשי הערים האנטי חרדיים, "גם עם הליכוד צריך לדבר עם נושאי התחבורה בשבת. תראה את ראשי הערים של הליכוד איך הם פוגעים בסטטוס קוו".

סגן השר אף מחה בשיחתו הסגורה כנגד דברים שאמר יו"ר הכנסת לפיהם צריך להעביר את ההכרעה בנושא התחבורה הציבורית בשבת מהכנסת לידי הרשויות המקומיות כשאדלשטיין בעצם מביע תמיכה בהפעלת מערך אוטובוסים בשבת. ועל כך אומר ליצמן כי "אדלשטיין טעה במה שהוא אמר, אם הוא רוצה להיבחר שוב ליו"ר הכנסת ולתפקידים אחרים אני ממליץ לו שלא יאמר את זה עוד הפעם".

ליברמן עושה הסברה ליהדות התורה

בנוסף, ליצמן מתייחס לסאגה שהובילה לבחירות השניות בתוך שלושה חודשים. הוא נשאל האם החרדים טעו בהתעקשותם על חוק הגיוס. ליצמן דוחה את הטענה ואומר כי "עובדה שכולם מבינים, יש שינוי בנושא גיוס החרדים, כולם הסכימו לבסוף וכעת כולם אומרים אצלנו שהחוק הזה לא יעבור בלי שינויים, לא חיפשנו לרצות את ליברמן - הוא צריך לרצות אותנו - אנחנו 16 מנדטים הוא רק חמשה". לגבי הסיכוי להעביר את החוק בקדנציה הבא אומר ליצמן; "נתפלל להשם שנצליח".

סגן השר אף מוסיף ועקץ את יו"ר ישראל ביתנו; "ליברמן עושה את ההסברה הכי טובה למדוע צריך להצביע ליהדות התורה. כל יום הוא ממציא משהו חדש כל יום שנאה חדשה, כל יום תמונות חדשות חלק שאני עם ביבי עם שטריימל חלק שאני איתו לובש שטריימל" ליצמן גם התייחס להבטחותיו חסרות הבסיס של ליברמן, "היה טוב כששיתפנו איתו פעולה, הייתי גם בממשלה שיוסי שריד היה שר חינוך, צריך לבדוק מה קרה שהוא מזגזג - אני עדיין מחכה שליברמן יחסל את הניה, אם הוא יקיים את זה - אני אבין שמסוכן הדברים שהוא אומר על החרדים".

בחודשים האחרונות סירב ליצמן להתייחס להתקפות מצידו של ליברמן בזמן ששותפיו, יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני, ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי, חזרו ותקפו את טענותיו של ליברמן מספר פעמים. משיחה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' מסרב ליצמן להבהיר כי יהדות התורה לא תשתף פעולה בעתיד עם ליברמן; "בפוליטיקה אין אף פעם", במענה לשאלה על ההבדל בין ליברמן ללפיד שאותו הם מחרימים אמר, "ההבדל בינו ללפיד הוא שלפיד לא פגע באמירה פוליטית, הוא פגע ממש בחרדים בכל חוק ובכל סעיף - ליברמן רק מדבר ומדבר ומדבר ואין לקחת אותו ברצינות. כולם יודעים שאין לו דרך".

"יש ניסיונות להחליף את ליצמן"

עוד מבהיר ליצמן, כי רשימת יהדות התורה תישאר כפי שהיא וגם ניסיונות להחליף את המקום העשירי אליהו חסיד - לא יצאו אל הפועל: "יש ניסיונות להחליף את ליצמן אבל אלו ספקולציות. אלך הביתה כשהאדמו"ר יורה לי ללכת, אז לא אחכה שנייה אחת". בנוסף מבהיר ליצמן כי הוא יישאר בתפקידו גם אם יהדות התורה יישארו באופוזיציה, "אין לי בעיה ללכת לאופוזיציה, הוכחתי את עצמי שם מאוד טוב, יכול להיות שנחזור לאופוזיציה אבל אני לא חושש".

ליצמן נשאל גם האם יש סיכוי שראש הממשלה בנימין נתניהו יבגוד פעם נוספת בשותפות עם החרדים - כפי שעשה בשנת 2013 ועל כך עונה: "אני מניח שלא, היחסים בניינו טובים ב -2013 היחסים לא היו כמו היום".

על השותפות בתוך יהדות התורה אומר ליצמן, "ההצעה שקיבלו אז הייתה לקבל תפקידים משניים, גם לשני וגם לשלישי, אז אמרתי שאנחנו מתווכחים על שטויות, כי לא נקבל שום דבר. מה נקבל את תיק איכות הסביבה?! זה לא חשוב לציבור החרד", לדבריו, "אנחנו חותמים בימים הקרובים הסכם מחודש עם דגל התורה ונסגור את כל הדברים. אני מבין שמסתדרים בין כולם גם על הנוסח של סעיף השוויונות של התפקידים בין פרוש למקלב".

גם על ההסכם שנחתם ערב הבחירות בין אלי ישי ליהדות התורה שהוביל למשבר בין יהדות התורה לש"ס מבהיר סגן השר ליצמן כי "זה ימשיך בעקבות כך שזה הוכיח את עצמו", ליצמן מתייחס לביקורת של דרעי ואומר: "אני לא מבין על מה דרעי כועס, הצענו לו להסתדר עם אלי ישי אבל הוא לא הצליח, אני מאמין שגם הוא לא רוצה שילכו קולות חרדים לפח".

קורא לאחדות בימין

בהמשך דבריו מפתיע יו"ר התורה ואומר כי "צריך איחוד בימין, האחדות זה הכי טוב, אנחנו צועקים את זה כל הזמן ואני קורא ומצפה שיהיה אחדות בימין", ליצמן אומר בהלצה כי "אם הגיעו לאחדות ביהדות התורה וזה היה יותר קשה ובכל זאת התאחדנו, צריך להתעלות על האגו ובהחלט צריך להתאחד בין מפלגות הימין".

ליצמן אף קורא למפלגת העבודה המאוחדת להצטרף לקואליציה של נתניהו: "לדעתי עמיר פרץ צריך להצטרף ביום שאחרי לביבי, לא דיברנו על זה בפגישה שהיתה לנו, אבל שימו לב שהוא לא מדבר נגד ביבי בקמפיין".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום