רבני השכונות יוצאים למאבק נגד משה ליאון: "מופעי שחץ ותועבה"

לאחר שהובילו מספר מאבקים בשנים האחרונות, המאבק של תושבי רמות כנגד עיריית ירושלים חוזר לסדר היום • על הפרק: הפגיעה בצביון השכונה שבינתיים הפכה לשכונה עם רוב חרדי • לטענת הרבנים לא ניכר שום שינוי במדיניות ויש חשש למופעי תועבה • כל הפרטים

חדשות בארץ 22.7.2019 | 15:06

מרק ישראל סלם, POOL

לאחר שהובילו מספר מאבקים בשנים האחרונות, רבני השכונות החרדים יוצאים למתקפה כנגד ראש העיר משה ליאון ומזמנים את חברי המועצה החרדים לכינוס מיוחד הערב.

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע כי הערב (שני) יקיימו רבני השכונה מכלל המגזרים כינוס חירום שיעסוק בהרחבה בנדון. אל הכינוס הוזמנו כלל חברי המועצה החרדים, אולם בפועל, נכון לשעה זו, רק חלקם הסכימו להשתתף בכינוס.

בהודעה ששיגרו יוזמי הכינוס לחברי המועצה, תוקפים יוזמי הכינוס את ראש העיר ליאון כשהם טוענים כי הם פעלו לבחירתו ולא נעשה כל שינוי בכלל נושאי הצביון.

״כידוע, תושבי רמות אחד מיני אלפים שנלחמו למען ראש העיר דנן (משה ליאון א.ק.), לאחר שהתבקשנו על ידי גדולי ישראל הדרנו שינה מעינינו ונעדרנו מבתינו ימים ולילות למען כך", נכתב בראשית המכתב.

עוד נאמר: "מי כמו תושבי רמות יודע עד כמה היה צורך להחליף את שלטון ברקת: שלא נתן לנו שום זכויות, שלא הכיר בשכונתנו כשכונה חרדית, שעשה כל שביכולתו כדי לשנות את הדמוגרפיה והתחרדות השכונה (מכרז תפור לשוטרים, 'ספורטק' ועוד ועוד)״.

יוזמי הכינוס מציינים כי ״לדאבוננו ולדאבון רבני השכונה - לא ניכר בשכונתנו שום שינוי. ההפך, המגמה נמשכת בכל השאת והעוז״, כאשר הם מתייחסים לחשיפת 'בחדרי חרדים' לפיה יוקם בקרוב מוסד ממלכתי חרדי בלב השכונה בניגוד לעמדת רבני השכונה.

לדברי יוזמי הכינוס, מדובר באפלייה בהקצאות השכונה, ״מבדיקה עולה שכל הקצאות הקרקעות הטובות בתוך רמות - מופנות לציבור הממלכתי והממלכתי-דתי. ואילו לציבור החרדי, המהווה כ-80% מתושבי השכונה - נותנים כיתות בפאתי השכונה״.

בנוסף, רבני השכונה טוענים כי לאחרונה נבנה אודיטוריום שיהיה בניהול המינהל החילוני, המייצג כ-20% מהתושבים בלבד; ומטבע הדברים יופעל בשבתות והחשש הוא כי יתקיימו בו מופעי שחץ ותועבה.

עוד טוענים הרבנים כי נבנית בריכה נוספת שתפעל במתכונת מעורבת וכי לא חל שינוי בשוויון הזכויות למוסדות החרדים, שכאמור, מהווים רוב מוחץ לשכונת רמות.

בתוך כך, לקראת פתיחת שנת הלימודים ברשת ׳אורט׳ הודיעו לפני כשבועיים לעירייה כי בכוונתם להעביר את בית הספר בכניסה לשכונה החרדית לגבעת רם, כבר בשנת הלימודים הקרובה.

מדובר בבית ספר שעמד ריק ברובו והחרדים ביקשו לקבל את השטח או חלק ממנו, בעקבות המצוקה בכיתות בשכונה, אלא שהעירייה החליטה כי במקום 'אורט' יופעל במקום בית ספר ממלכתי (חילוני/דתי) חדש וכי הוא לא יועבר לחרדים.

בהודעה ששיגר יו״ר המנהל החילוני רמות אלון לתושבים כתב, ״בשנים האחרונות ולמרות הצמצום במספר התלמידים, עמד בתוקף המינהל הקהילתי רמות אלון על חשיבותו של בית הספר בשכונת רמות (ובצפון העיר) ונאבק נגד העברתו, כולל בחודשים האחרונים".

"עם קבלת ההודעה של רשת 'אורט' על ההחלטה להעביר את בית הספר בשנה"ל הקרובה, נערכה בדיקה נוספת של המינהל הקהילתי עם הרשת והעירייה, והובהר שהחלטה זאת היא סופית ומוחלטת״, כשהוא רומז בהודעתו כי סוכם שהמבנה הענק לא יועבר לידי החרדים בשכונה - למרות ניסיונות חוזרים ונשנים של הפוליטיקאים החרדים.

יצוין כי פנינו לעיריית ירושלים כדי לקבל תגובה, אולם זו עדיין לא התקבלה. לכשתתקבל, נפרסם אותה כאן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום