משרד הבריאות יפעל נגד משככי הכאבים

משרד הבריאות יתמרץ כספית כל קופת חולים על הפחתת רכישת משככי כאבים למטופלים, וכן עבור מימוש מרשמי סוכרת ולחץ דם לחולים כרוניים. המטרה: שימוש מושכל בתרופות

בריאות 22.7.2019 | 10:51

אילוסטרציה | pixabay

משרד הבריאות ישלם תמריץ כספי לקופות חולים שיצמצמו את השימוש במשככי כאבים בקרב המטופלים, שישפרו את זמינותן עבור חולים במחלות כרוניות ושייתנו ייעוץ מצד רוקחים למטופלים שנוטלים יותר משש תרופות, כך מפרסמת הבוקר (שני) לראשונה, כתבת הבריאות של 'ישראל היום', מיטל יסעור בית-אור.

בדרך קבע, מתגמל המשרד את קופות החולים על שיפור איכות הטיפול בתחומים ובמדדים רפואיים שונים. לשם המחשה, מבחני תמיכה אלו הסתכמו ב-2018 בכ-300 מיליון שקלים.

לפי הדיווח ב'ישראל היום', בשבוע שעבר הודיע המשרד לקופות, כי הוא מעוניין לשפר את השירותים שנוגעים לטיפול התרופתי ולתגמל את הקופות שישפרו את השירותים בתחום הזה.

כמחצית מבני ה-65 ומעלה נוטלים באופן קבוע ארבע תרופות ויותר, בו בזמן. ריבוי תרופות עלול לגרום ל"התנגשויות" בין התרופות השונות ולהעצים את תופעות הלוואי שלהן. נתונים מארה"ב הראו כי 30%-20% מאשפוזי קשישים נובעים מהשפעות שליליות של תרופות.

לפי ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, יתוגמלו הקופות ב-100 שקלים עבור כל ייעוץ רוקחי למטופלים שנוטלים יותר משש תרופות מרשם, כדי לבדוק אם אפשר להפחית את מספרן.

עם זאת, בקרב חולים כרוניים יש חשיבות להיענות ולהיצמדות לטיפול שנרשם. הקופות יתבקשו להציג תוכניות לשיפור ההיענות לטיפול התרופתי במחלות, ובהן סוכרת, יתר לחץ דם ויתר שומני דם. התגמול יינתן אם יוצג הפרש בין שיעור ההיענות בשנת התמיכה לשיעור בשנה הקודמת. שיעור היענות פירושו מימוש מרשמים למחלות אלה בבית המרקחת.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום