נמנעה שביתת נציגויות ישראל בעולם

שעות ספורות לפני שנציגויות ישראל בעולם היו אמורות להיסגר אחת אחרי השנייה - הושג מתווה עקרונות בין משרד האוצר וועדי החוץ והביטחון. בין ההסכמות: הגדלת התקציב למשרדי החוץ והביטחון

חדשות בארץ 21.7.2019 | 20:55

יונתן זינדל, פלאש 90

ברגע האחרון: משרד האוצר וועדי החוץ והביטחון חתמו הערב (ראשון) על מתווה לפיו כל העיצומים יבוטלו - וכך גם השביתה שהייתה עתידה להתחיל מחר בבוקר. בין העקרונות שגובשו: הגדלת התקציב שתקטין משמעותית את הפגיעה בשליחים וגיבוש נוהל חדש מוסכם לעניין השימוש ב"דמי הייצוג".

ההסכם, שגובש הערב בתיווכו של סגן שר האוצר הרב יצחק כהן, מבטיח הגדלה בתקציב וכן תוספת  למשרדי החוץ והביטחון. בנוסף, ימוסו 50% מדמי הייצוג שמשמשים את הדיפלומטים בחו"ל במקום 100% - מה שיקטין את הפגיעה בשליחים ברחבי העולם.

רק הבוקר הודיע ועד העובדים של משרד החוץ כי בשבוע הקרוב יושבתו לסירוגין כל נציגויות ישראל בעולם. ההחלטה התקבלה בעקבות מכתב ששלחו 90 ראשי נציגויות ליו"ר הוועד המדיני במשרד. במכתב קראו החותמים להשבית את הנציגויות במחאה על "שחיקתו עד דק של מעמדו של משרד החוץ, הקיצוץ האגרסיבי בתקציב הפעולות של נציגויות ישראל בעולם והפגיעה הקשה בזכויותיהם של נציגיה הדיפלומטיים של ישראל".

שר החוץ ישראל כץ ברך על ההסכם שהושג: "הסכם זה הינו צעד חשוב בדרך לחיזוק שירות החוץ ועובדיו ויסייע לנציגי ישראל בחו"ל לעמוד במשימות המאתגרות שלפנינו".

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום