מקורות פלסטיניים: החלה החלוקה של הכסף הקטארי בעזה

הבוקר החלה ברצועת עזה חלוקה נוספת של הכסף הקטארי, פעימה שישית במספר ובמהלכה יקבלו כ-60 אלף משפחות, 100 דולר כל אחת. העיתון אל-חיאת דיווח כי במסגרת ההסדרה עם ישראל, בעוד 10 שבועות בית החולים יוכל לקבל 500 מטופלים

חרבות ברזל 21.7.2019 | 12:22

ארכיון | פלאש 90

הבוקר החלה חלוקת המענק הקטארי ל-60 אלף משפחות נזקקות בעזה ובמסגרתה כל משפחה תקבל מאה דולרים. כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב". החלוקה של הכסף בעזה הינו במסגרת ההסדרה בין ישראל לחמאס.

נציין כי מדובר בפעימה נוספת, שישית במספר, של כספי הסיוע המועברים מקטאר לעזה שהגיעו ביום חמישי האחרון באמצעות מזוודות לרצועת עזה. בידיעות אחרונות דווח בשם מקורות בעזה כי הכסף הוכנס במזומן ביום חמישי האחרון במסגרת הסכם בין ישראל לקטאר, ולפיו מעתה יוכנס הכסף בחשאי כדי למנוע ביקורת ציבורית בישראל. מקורות ביטחוניים בישראל הכחישו זאת ואילו גורם בינלאומי טען: "הכסף – מעודפים שנמצאים בקופה הקטארית".

לפני כשבוע דיווח העיתון אל-חיאת על התקדמות בהסדרה בין ישראל לעזה. על פי הדיווח, בתום פגישות המשלחת המצרית עם חמאס, הוסכם כי בעוד מספר שבועות יסתיים השלב הראשון בבנייתו של בית חולים בצפון הרצועה במימון בין־לאומי, ובתוך עשרה שבועות יוכל בית החולים לקבל 500 מטופלים.

מקורות פלסטיניים אמרו לעיתון כי משלחת של רופאים מעזה אף תגיע לבית החולים סורוקה בסוף החודש כדי לבחון את הציוד הרפואי הדרוש לבית החולים בעזה. בנוגע לפיוס הפנים פלסטיני, המשלחת המצרית הציעה כצעד ראשון לשלוח לעזה חלק משרי ממשלת הרשות, מתוקף תחום אחריותם, וכעת היא ממתינה לתגובת ארגון הפת"ח בעניין.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום