ארגון הטרור מאיים על ישראל: "הפעם נירה ראשונים"

מפקד בצבא חיזבאללה שהחל להתפרס מחדש בגבול הישראלי בצד הסורי, מאיים בראיון לכלי תקשורת בחו"ל כי במלחמה הבאה מולם המחיר הישראלי יהיה כבד יותר וכי הם לא יהססו לירות 

חרבות ברזל 20.7.2019 | 23:59

אילוסטרציה | פלאש 90

ארגון הטרור חיזבאללה החל להתפרס מחדש מעבר הגבול הישראלי, לא רק בלבנון, אלא בסוריה מול הצד הישראלי ברמת הגולן.

מספר לוחמי חיזבאללה שדיברו עם ה"דיילי ביסט", אומרים שארגונם נפגע מהסנקציות נגד איראן, ומוכן ליזום פעולות נגד ישראל, אם וכאשר תחשוב טהרן כי הדבר נחוץ.

"הסנקציות עכשיו מכינות אותנו להתמודדות עם החזית הישראלית", כך אומר המפקד סמיר, קצין חיזבאללה האחראי על 800 לוחמים בגבול לבנון עם ישראל. הוא מסרב להשתמש בשמו האמיתי משום שאינו מורשה לדבר עם התקשורת. "אנחנו נירה הפעם ראשונים", הוא אומר ל'דיילי ביטס'.

סמיר מאיים כי המלחמה הבאה לא תהיה דומה לזו שהיתה לפני כן. "הרצון שלנו לפני המלחמה בסוריה היתה לפתוח חזית בגולן, אבל [הממשלה הסורית] הציבה קו אדום", אומר סמיר, הוא תיאר את המגבלות שהציב משטר אסד לפני המלחמה על פעילות חיזבאללה בשטחה, "עכשיו אין קווים אדומים", הצהיר.

המפקד טוען כי מלחמה חדשה תביא לחורבן עצום לישראל ובלבנון, אך לדבריו הסנקציות המוטלות על הכלכלה האיראנית וצמצום ניכר בתמיכתה הכספית של איראן בחיזבאללה, עשויות להפוך את תרחיש הסיוט הזה לממשי.

כבר עכשיו קוצצו משכורות לוחמי חיזבאללה, כך על פי שלושת הלוחמים שה'דיילי ביסט' שוחח עמם. אבל בזמן שהם נפגעו כלכלית, הם מתעקשים שהארגון שלהם חזק מבחינה צבאית.

"האיראנים אמרו שכולנו נמכור נפט, או אף אחד לא ימכור". את הדברים אמר בנוגע לסנקציות נגד איראן. ומתאר את חששות של החיזבאללה במונחים אזוריים יותר מאשר מקומיים, בתגובה לפעולות של ארה"ב סביב המזרח התיכון ולא של הפעולה הישראלית על אדמת לבנון.

סמיר איים, כי "כל טיל שיפגע באיראן, יטופל כאילו ישראל ירתה את זה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום