פרשת פנחס תשע"ט, וירטואוז, יקב חמש אבנים.

מדור שבועי מרתק באדיבות מומחה היינות שרגא גבהרד | והשבוע: יקב חמש אבנים-פייב סטונס-FIVE STONES.

יין ואלכוהול 19.7.2019 | 01:15

אילוסטרציה | גרשון אלינסון, פלאש 90

פרשת פנחס תשע"ט, וירטואוז 2016, יקב חמש אבנים-פייב סטונס-FIVE STONES.

אחד מגדולי האדמורים היה רבי פינחס שפירא ז"ל מקוריץ. הוא היה מתנהג בענווה ובעממיות, מתפלל עם חסידיו באחד החדרים הצדדים של בית הכנסת השכונתי, ואת סעודותיו המשפחתיים והכלליים היה עורך בצנעה ופשטות. לימים החליט רבי פינחס לכתת את רגליו ברחבי אוקראינה, לחזק את ידיהם של קהילות המרוחקות ממרכזי התורה והחסידות. כדי שפעולתו תשא פרי, הוא היה מפרסם את בואו במודעות ענק, 'צדיק בא לעיר', נושא דרשות המוניות ועורך סעודות גדולות ומפוארות. כדי שיתאסף המון רב ושליחותו תוכתר בהצלחה.

אל אחת הערים שהוא הגיע, נקלע אחד מתושבי קוריץ, וראה מודעה המזמינה את הציבור אל 'הצדיק המפורסם, החשוב, רבי פינחס שפירא מקוריץ'. תמה האורח, האם הכוונה אכן לאותו רבי פינחס שקט וצנוע, הלך גם הוא לאותה אכסניה, וגילה שזה אותו אחד. אחר קבלת הקהל, ניגש בן העיר אל הרבי ושאל: "כבודו, הרי בעירנו אינך נוהג לעשות כזו מערכת כיבודים מפוארת, במה נשתנתה הגלות"?

השיב רבי פינחס ואמר:"את פרשת פינחס פוגשים אנו פעמים רבות במשך השנה, פעם אחת בפרשת השבוע, במקום הקבוע שלה, ובשאר הפעמים הרבות במוספי שבת, ראש חודש, ראש השנה, יום כיפור, סוכות, פסח ושבועות", יש הבדל רב בין הפגישות, כאשר 'פינחס' במקומו, זה בשלושת השבועות של ימי האבל, אבל כאשר 'פינחס' הוא אורח, זה חג מאיר ושמח.

השנה אנו נקרא את פרשת פינחס ממש בשבעה עשר בתמוז, וכשתבוא הגאולה במהרה בימינו, יהיה 'פינחס במקומו' עוד יותר שמח מאשר בחגים, כי החג המרכזי ביותר יהיה הגאולה, שתהיה יותר משמעותית מחג הפסח (ישעיהו סב/ד).  כלומר: שבעה עשר בתמוז יהיה חג, תשעה באב יהיה חג, ובאמצע יהיו שלושה שבועות חול המועד. אני מאוד מקווה שיהיה די יין בארץ עבור שלושה שבועות רצופים של חג, בפרט שיצטרפו אלינו רבבות רבבות של נגאלים, אין די יין כשר במרתפים של היקבים ובמחסני השיווק, בפרט בהתחשב בעובדה שלפתע ידרשו כולם אך ורק יין כשר.

נותרה רק שאלה נוקבת אחת: איזה יין להציע לשבעה עשר בתמוז, שה' יעזור והוא יהיה חג. אז השבוע אכן ראיתי וטעמתי משהו מיוחד עבורכם. "וירטואוז 2016" של יקב"חמש אבנים-פייב סטונס-FIVE STONES" הסדרה הגבוהה של היקב, היין מגיע בבקבוק קוני כבד ויוקרתי. אבל, "אל תסתכל בקנקן (גם אם הוא יפה) אלא במה שבתוכו" ואכן, התוכן לא פחות יפה ואף עולה עליו בלנד בורדו שמורכב מ64% קברנה סוביניון, 16%מרלו, 12% פטי וורדו, 8% מלבק שהתיישנו 15 חודשים בחביות עץ אלון.

צבע היין אדום חזק וכהה, ריח נעים שעולה מהכוס, קצת חבית, המון פרי שחור, יין מורכב, גוף מלא, טאנינים רגועים, חומצה עדינה, סיומת ארוכה ונעימה, פתחתי את הבקבוק ביום שישי בצהריים, בליל שבת הוא מצויין ובשבת בבוקר הוא היה מושלם.

כשרות:רבנות מקומית .O.U, המחיר:240 ש"ח.

לחיים ושבת שלום

ושנזכה לגאולה שלמה בקרוב

שרגא גבהרד – יועץ בתחום הכשרותי והמקצועי ביין, סדנאות יין וסיורי יקבים: 052-6176201.
http://kosher-wine.co.il

לעמוד היקב

הרצאה ייחודית, מעניינת וטעימה."כשרות היין" "חשיבות היין". "יין בתורה". "תהליך עשיית היין". "איך מתאימים וטועמים יין". "נזקים בכרמים ויקבים" ועוד מגוון נושאים רבים ומעניינים, מלווה בטעימת יינות. מתאים לכל ציבור, לפרטים נוספים לחצו כאן

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום