המשטרה: מצלמות המהירות חוזרות

בעקבות האישור המשפטי שהתקבל לאחר בחינת רמת הדיוק והאמינות של המערכת - הוחלט במשטרה להחזיר את מצלמות "א-3" לכבישי הארץ. האכיפה באמצעות מצלמות המהירות תחודש באופן מלא, ותסייע בענישת עברייני התנועה

רכב ותחבורה 18.7.2019 | 21:15

נתי שוחט, פלאש 90

מצלמות התנועה מסוג "א-3" יחזרו לכבישי הארץ במטרה לחזק את אכיפת עבירות התנועה של הנהגים בדרכים. המשטרה מסרה הערב (חמישי) כי לאחר שהתקבל האישור המשפטי להשתמש בהן - מצלמות המהירות יחזרו לתעד את העבירות בכבישים ולהנפיק דוחות בגין מהירות מופרזת וסיכון משתמשי הדרך.

בחודשים האחרונים המשטרה פעלה, בתיאום עם פרקליטות המדינה, לקבלת חוות דעת מקצועיות מכלל הגורמים הרלוונטיים - על מנת לבסס את האמינות ואת הדיוק של המערכת במישור המשפטי. לאחר קבלת כלל ההמלצות הנדרשות נמצא כי מערכת "א-3" אמינה ומדויקת, וניתן אישור משפטי לחדש את האכיפה באמצעותה. בהתאם לכך ניתנה למשטרה האפשרות לחזור ולהנפיק דוחות תנועה על פי תיעוד המצלמות.

בעקבות ההחלטה ואישור הפרקליטות, תחודש באופן מלא האכיפה באמצעות המצלמות, אשר ימשיכו להיות חלק מסל האמצעים הרחב שבהם משתמשים במשטרה, על מנת לאתר נהגים הנוסעים במהירות החורגת מהמותר בחוק - ומסכנים את חייהם ואת חיי משתמשי הדרך.

בנוסף, המשטרה מסרה כי הליכים המתנהלים בבתי משפט, לגבי דוחות הזמנה לדין ודוחות ברירת משפט (שבהם הוגשה בקשה להישפט) - יימשכו כסדרם. כמו כן, במשטרה הסבירו כי בעניין דוחות שטרם נקבע לגביהם מועד משפט, ואשר בעניינם נשלחה הודעה לנהגים בדבר ביצוע עבירה - תימסר הודעה בתקופה הקרובה.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום