הנקמה האיראנית: משמרות המהפכה השתלטו על מכלית נפט במפרץ הפרסי

משמרות המהפכה תפסו סמוך לאי לראק כלי שיט שעליו לפי הטענות מבריחי נפט וכמיליון חביות. זאת, לאחר שגורמים אמריקנים טענו שטהרן אחראית להיעלמות מכלית של איחוד האמירויות השבוע. 12 אנשי צוות מוחזקים בידי איראן

חדשות בעולם 18.7.2019 | 16:27

אילוסטרציה | ויקיפדיה

משמרות המהפכה של איראן הודיעו היום (חמישי) כי השתלטו ביום ראשון על מכלית נפט זרה במפרץ הפרסי. על המכלית, שנתפסה מדרום לאי לארק, היו דלק ו-12 אנשי צוות. על פי הדיווח ברשת הטלוויזיה הממלכתית במדינה, שציטט את משמרות המהפכה, "נתפס כלי שיט זר שהבריח מיליון ליטרים של דלק מוברח באי לארק שבמפרץ הפרסי".

מהפרטים שציינה איראן עולה כי הכוונה היא לצוות של מכלית הנפט מאיחוד האמירויות שאותה גרר חיל הים האיראני בתחילת השבוע למים הטריטוריאליים של איראן. שלשום, בעקבות הדיווחים על כך שהמכלית נעלמה לתוך המים הטריטוריאליים של איראן והקשר איתה אבד, הודיעה טהרן כי המכלית נקלעה למצוקה וכי חיל הים האיראני נחלץ לסייע לה וגרר אותה לאיראן רק לצורך תיקונים.

תקרית זו יכולה להיתפס כתגובה לתפיסת מכלית איראנית על ידי כוחות בריטיים בגיברלטר בתחילת החודש. המכלית האיראנית, גרייס 1, נתפסה, בשטח בריטי סמוך לספרד, לאחר שנחשד כי היה מנסה להעביר נפט לסוריה תוך הפרת סנקציות של האיחוד האירופי, צעד דרמטי מצד מדינה אירופאית, שעורר את זעם טהרן.

שר החוץ האירני מוחמד זריף טען כי מדובר ב"מעשה לא חוקי", ובכיר במשמרות המהפכה הזהיר מפעולות תגמול ל"חטיפה". לדברי הבכיר, "איראן מחויבת לפעול כפי שפועלת בריטניה – אנחנו מחויבים לתפוס מכלית נפט בריטית אם אנשינו לא ישוחררו". אותו גורם בכיר ציין כי "בריטניה צריכה להיות מפוחדת מאוד מהצעדים שבכוונת איראן לנקוט כנגד ההתקפה הבלתי חוקית על מכלית הנפט שלנו".

בשבוע שעבר ניסתה איראן ללכוד מכלית בריטית במפרץ הפרסי.ספינת קרב בריטית שליוותה את המכלית כיוונה את תותחיה אל הספינות האיראניות ואיימה עליהם לעזוב והאיראנים נסוגו לאחור. במשמרות המהפכה הכחישו את הדיווח וטענו כי "אם היינו רוצים – אנחנו מסוגלים ללכוד כל ספינה זרה בכל מקום".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום