תם השרב - שליטה על מרבית השרפות

אחרי שנשבר השרב הכבד ברחבי הארץ שגרם לדלקות, לפינוי של עשרות בתים ולפציעה קשה של ילד בן 8, הודיעו במערך הכיבוי שהושגה שליטה על מרבית השרפות. בחלק המוקדים עדיין פועלים צוותי הכיבוי

חדשות בארץ 17.7.2019 | 22:02

יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שבירת השרב - כוחות הכיבוי השתלטו על מרבית השרפות: אחרי שעשרות צוותי כיבוי בסיוע מטוסים פעלו במספר מוקדם בכל רחבי הארץ הודיעו במערך הכיבוי כי הושגה שליטה על מרבית הדלקות שפרצו כתוצאה מהחום הכבד. 124 בני אדם נזקקו לטיפול רפואי כתוצאה ממכת חום או התייבשות. שיאנית החום - סדום עם 49.9 מעלות.

בשעות האחרונות חל שיפור בתנאי מזג האוויר ונרשמה ירידה משמעותית בטמפרטורות, דבר שמסייע לכוחות הכיבוי בפעולות ההשתלטות על השרפות. על פי דוברות כבאות והצלה ישנה רגיעה בכלל המוקדים ברחבי הארץ אך יחד עם זאת עדיין ישנם מספר מוקדים פעילים.

ביישובים אדרת ונווה מיכאל הסמוכים לבית שמש פונו התושבים ועשרות צוותי כיבוי פועלים בסיוע מטוסים להשגת שליטה על האש. בוואדי ערה לעומת זאת הצליחו לוחמי האש להשתלט על האש. אחרי שכוחות הכיבוי הורו לפנות את היישובים קציר וערערה, 16 צוותי כיבוי והצלה בסיוע חמישה מטוסים פעלו במקום והצליחו לכבות את השרפות הרבות שם.

באזור חיפה פועלים 14 צוותי כיבוי להשתלטות על שרפת חורש שמתפתחת לכיוון הטכניון ואילו בשוהם פרצה שרפה שלא מסכנת אדם או רכוש. כתוצאה משרפה שפרצה בחניון עפר סמוך לגן הטכנולוגי בירושלים, 10 רכבים התחילו לעלות באש. 5 צוותי כבאות והצלה שהוזעקו למקום נאבקו בלהבות לפני שהגיעו אל בתים ומבניים ציבוריים באזור.

בעקבות גל השרפות, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כינס הערכת מצב מיוחדת בהשתתפות ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, נציב כבאות והצלה, ראש רשות החירום הלאומית, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים ונציגי פיקוד העורף, השלטון המקומי, המטה לביטחון לאומי ומד"א.

גורמים בשירותי הכיבוי אומרים שההחלטה הבוקר של בית המשפט שלא לאפשר שביתה של ועד הכבאים הצילה חיי אדם, שכן היא אפשרה לשמור על כוח אדם גדול לתת מענה למספר הרב של מוקדי האש ולאפשר לכוחות להיכנס לנוהל חירום כפי שהוכרז. בתוך כך, הוחלט בשל האירועים שלא לקיים טקס סיום של קורס כבאים, וכולם נשלחו במקום לשטח כדי לסייע במאמצי הכיבוי.

124 סבלו מהתייבשות, בהם ילד בן 8 שפונה לבית החולים במצב קשה 

צוותי מגן דוד אדום טיפלו היום ב-124 בני אדם שסבלו ממכת חום, התייבשות, התעלפות ותשישות - בהם ילד בן 8 מרהט שסבל ממכת חום ופונה לבית החולים במצב קשה ו-123 במצב קל. 
בשריפות שפרצו ברחבי הארץ טיפלו צוותי מד"א ב-7 בני אדם במצב קל, שנפגעו כתוצאה משאיפת עשן וקשיי נשימה. 

"מנתוני מגן דוד אדום עולה כי לא נרשמה היום עלייה משמעותית במקרים של פגיעות כתוצאה מהחום, לעומת יום קיץ שגרתי, על אף השרב הכבד", אומר מנכ"ל מד"א, אלי בין. "ניתן לייחס זאת למשמעת של הציבור, שנשמע להמלצות של מגן דוד אדום ושאר גורמי הרפואה והחירום".

בשריפות שפרצו משעות הבוקר, פועלים צוותי מד"א בשיתוף פעולה מלא עם כוחות הכיבוי ושאר כוחות הביטחון, ומאבטחים את פעולות הכיבוי ברחבי הארץ. צוותי מד"א ממשיכים בהיערכות המיוחדת ויתנו מענה לכל תרחיש".

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום