החסידים, הספרדים או הליטאים: סקר בדק כמה ומי גולשים באינטרנט?

סקר חדש של מכון "אסקריא" מגלה כי כשני שליש מהציבור החרדי לא משתמשים באינטרנט באופן קבוע או יותר מפעם אחת ביום וכי כי רוב מוחלט של הציבור מקפיד להשתמש באינטרנט מוגן ולצורכי עבודה בלבד כפי שהורו גדולי ישראל שליט"א

חרדים 17.7.2019 | 20:46

אילוסטרציה | יעקב נחומי, פלאש 90

סקר חדש של מכון "אסקריא" בדק את נתוני צריכת האינטרנט בציבור החרדי, הסקר מגלה כי כשני שליש מהציבור החרדי לא משתמשים באינטרנט באופן קבוע או יותר מפעם אחת ביום, עוד מעלה הסקר כי רוב מוחלט של הציבור מקפיד להשתמש באינטרנט מוגן בלבד. נתונים אלו מעידים על רמת הציות הגבוהה שהתברך הציבור החרדי לגדולי ישראל שהורו כי אין להשתמש באינטרנט אלא לצורכי פרנסה ובלבד שיהיה מוגן.

הנתונים עולים מתוך סקר שבוצע בחודש האחרון על ידי מכון "אסקריא" – מכון מחקר שמתמחה במגזר החרדי ומספק שירותי מחקר וסקר מקצועיים למגוון צרכים עסקיים וארגוניים. הסקר בוצע בקרב מעל 800 גברים ונשים מהמגזר החרדי והתבסס על מדגם מייצג את האוכלוסיה החרדית לפי מגדר, תעסוקה – אברכים ועובדים, זרם – חסידים, ליטאים וספרדים, גיל, רמת סינון הגלישה באינטרנט, ועוד.

מהנתונים עולה כי 42.4% מהחרדים לא משתמשים כלל באינטרנט, 23% גולשים בין פעם בשבוע לפעם ביום ו-33% גולשים באינטרנט מספר פעמים ביום. כמו כן, השימוש באינטרנט בקרב נשים חרדיות הוא גבוה יותר (68.7%) משימוש אצל גברים חרדים (47.6%) – הפער בין גברים לנשים נובע מכך שיותר נשים עובדות ולכן נחשפות יותר למקומות בהם יש אינטרנט.

לגבי גילאי הגולשים מצא הסקר כי בקרב חרדים מעל גיל 65 גלישה כחלק משגרת החיים היא נחלתם של 2.9% בלבד. לעומת זאת, 29.7% מהצעירים בגילאים 18 עד 19 גולשים באינטרנט מספר פעמים ביום, 16.6%בין פעם בשבוע לפעם ביום ו-52% לא משתמשים כלל. לעומת זאת, בגילאים מבוגרים יותר (20-44), בהם נהוג להתחתן או לצאת לשוק לעבודה, אחוז הגולשים באינטרנט גבוה ועומד על 40.4% ו-23% בין פעם בשבוע לפעם ביום.

הסקר בחן גם את השימוש באינטרנט לפי עיסוקם של הנשאלים ומצא כי 81.2% מהאברכים ו-90.4% מבחורי הישיבות לא גולשים כלל באינטרנט או שנחשפים בין פעם בשבוע לפעם ביום, זאת לעומת חרדים שיצאו לשוק העבודה אשר 49.4% מהם נמנעים מגלישה באינטרנט או שנחשפים בין פעם בשבוע לפעם ביום.

הסקר בדק את הזרם אליו משתייכים המשיבים, כך עולה 40% מהליטאים ו-46% מהספרדים והחסידים לא גולשים באינטרנט כלל, לעומת 10% מחסידי חב"ד ו-22% מהחוזרים בתשובה. בין הזרמים, חסידי חב"ד שייכים לזרם שגולש הכי הרבה באינטרנט (90%), חוזרים בתשובה ש-77% מהם גולשים באינטרנט, ליטאים ש-59% מהם גולשים באינטרנט ו-52% מהחסידים שגולשים. 53% מחרדים הספרדים גולשים באינטרנט בין פעם בשבוע למספר פעמים ביום.

עוד בחן הסקר מי מתוך סך המשתמשים החרדים באינטרנט, 11.94% משתמשים סינון גבוה מאד – מייל בלבד, 15.53% סינון גבוה – כדוגמת נתיב, אתרוג וכו', 15.76% סינון סביר – כדוגמת רימון, 7.53% סינון מינימלי ו-13.21% מכלל הגולשים החרדים משתמשים באינטרנט ללא סינון כלל.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום