נתניהו: "חשוב שאירופה תכריז על חיזבאללה כארגון טרור"

ראש הממשלה נועד עם חברי פרלמנט בכירים מצרפת וביקש מהם להתגייס כדי להוציא את חיזבאללה מחוץ לחוק בארצם. "על צרפת להכריז: חיזבאללה ארגון טרור". ישראל העבירה מסרים לרוסיה בבקשה שיפעלו להוצאת כוחות חיזבאללה מהגולן הסורי

מדיני 17.7.2019 | 20:45

הדס פרוש, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם משלחת חברי פרלמנט בכירים מצרפת, בלשכת ראש הממשלה בירושלים.

במהלך הביקור אמר נתניהו: "חשוב מאוד שצרפת ושאר מדינות אירופה יעשו בדיוק את מה שעשתה ארגנטינה לאחרונה – להכריז על חיזבאללה כעל ארגון טרור. זהו ארגון הטרור העיקרי במזרח התיכון ובעולם, והוא מפעיל מחבלים על אדמת אירופה. לכן הדבר החשוב ביותר הוא להכריז על חיזבאללה כארגון טרור, ויש לעשות זאת מיד".

כפי שדווח לאחרונה, ארגון חיזבאללה מיקם מחדש חלק מכוחותיו, שהתפרשו לפני כן ברחבי סוריה, בגבול לבנון-סוריה. על פי הדיווח, הכוחות העבירו לוחמים ונשק כבד, כולל טילים לטווח קצר וארוך, והקימו נקודות חדשות באזור הגבעות שליד העיירה פליטה באזור אל-קלמון המערבי בפרברי מחוז דמשק.

כזכור, מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, הודיע בראיון לערוץ "אל-מנאר", כי ארגונו הוריד את מספר הלוחמים שנלחמים לצד משטר אסד מאז שנת 2013, לאחר שצבא סוריה חזר לאיתנו. ישראל העבירה מסרים לרוסיה בבקשה שיפעלו להוצאת כוחות חיזבאללה מהגולן הסורי, כפי שהם פעלו להרחקת הכוחות האיראניים.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום