אח המחבל מברקן הורשע שידע על הנשק ושיבש הליכים

אמג'ד ואליד סלימאן נעאלווה, אחיו של המחבל מברקן, הורשע באי מניעת החזקת נשק בידי אחיו אשרף ובשיבוש הליכי משפט | עו"ד חיים בלייכר: "היה על בית המשפט להטיל על אח המחבל אחריות ישירה על הפיגוע"

חרבות ברזל 17.7.2019 | 16:33

היורה באזור התעשייה ברקן נמלט


שופטת בית המשפט הצבאי שומרון בסאלם רינת לוי מוסקוביץ' הרשיעה היום (רביעי) את אמג'ד ואליד סלימאן נעאלווה אחיו של המחבל מברקן באי מניעת החזקת נשק בידי אחיו אשרף ובשיבוש הליכי משפט.

בהכרעת הדין קבעה השופטת כי אמג'ד ידע כי אחיו מחזיק בנשק בניגוד לחוק וכי הוא לא פעל בכדי למנוע את המשך החזקת הנשק.

בנוסף נקבע כי ביום הפיגוע הורה אמג'ד לאשתו להוציא את כרטיס הזיכרון ממצלמות האבטחה בביתם וזאת לצורך שיבוש הליכי המשפט של אחיו. כמו כן, בימ"ש זיכה את אמג'ד מעבירה של אי מניעת הפיגוע.

לדיון הכרעת הדין הגיעו עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את משפחות הנרצחים זיו חג'בי וקים לבנגרונד יחזקאל הי"ד, ורפי ולבנגרונד – אביה של קים.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מלווה את משפחות נפגעי העבירה ומסייע להם במימוש זכויותיהם מסר "בית המשפט קבע שאחיו של המחבל ידע על כך שהוא מחזיק בנשק בלתי חוקי בו בזמן שהמחבל עובד במפעל ישראלי. אדם סביר יכל לצפות שהנשק ישמש לטרור כפי שאכן שקרה בפיגוע המזעזע. אנו סבורים שבמציאות הטרור בישראל יש לעבירת אי מניעה פשע, ולענישה בגינה, חשיבות רבה במניעת פיגועים והצלת חיים.

עוד הוסיף כי "לטעמנו, היה על בית המשפט להטיל על אח המחבל אחריות ישירה על הפיגוע שהתרחש ולהרשיעו גם באי מניעת הפיגוע".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום