ראש העיר שהפסיד לרון קובי: "חשוב לו להיות כוכב תקשורת"

ראש העיר טבריה עד לפני כחצי שנה, לא יכול לשתוק עוד. בראיון שהעניק אמש הוא לא חסך במילות ביקורת כלפי רון קובי, "איפה יש ראש עירייה בארץ שחצי שנה אחרי בחירה מודיע על התמודדות לכנסת?" | "הוא תוקף את החרדים והדתיים בשידור חי בשבת כשלא יכולים לענות לו"

חדשות בארץ 17.7.2019 | 12:10

דוד כהן, פלאש 90

חבר מועצת העיר טבריה - יוסי בן דוד, מי שכיהן כראש עיר במשך החמש השנים האחרונות, אך הפסיד לרון קובי, שובר שתיקה ומדבר על מה שהתנהל בחודשים האחרונים בעיר ובמועצה - בראיון מיוחד ל'ערוץ 7'.

בפתח הראיון ציין בן דוד, כי לעומתו כשנבחר לראשות העיר, הכניס למועצה רק שניים מרשימתו, לעומת רון קובי שהכניס ששה חברים למועצה מתוך 15 - היה חסר לו רק עוד חבר מועצה אחד בשביל להקים קואליציה ולהעביר את התקציב, "היו לו תנאי פתיחה בלתי רגילים להקמת קואליציה עם שישה מנדטים שהוא קיבל ועוד אחד שהצטרף אליו, כך היו לו שבעה מתוך חמישה עשר, כך שהיה צריך רק עוד אחד כדי להקים קואליציה", אומר ראש העיר לשעבר.

"מהרגע שראש עיר נבחר הוא צריך להקים קואליציה, לאשר תקציב, להאציל סמכויות ולנהל את העיר", טוען יוסי בן דוד בראיון ל'ערוץ 7' ומוסיף, "הוא לא עשה את זה. הוא חשב שהוא כל יכול. פעם אחר פעם הוא הביא הצעות תקציב לא רציניות שלא משקפות את המציאות וההצעות נדחו ברוב. אני חבר מועצה אחד מבין תשעה אחרים שהצביעו נגד התקציב".

רון קובי במועצת העיר האחרונה. (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

לדבריו, רון קובי "לא נתן הסברים מקצועיים וכששאלו אותו שאלות מקצועיות הוא תקף באופן אישי את חברי המועצה. ההתנהלות לא הייתה התנהלות. איפה יש ראש עירייה בארץ שחצי שנה אחרי בחירה מודיע על התמודדות לכנסת? זה אומר שמדובר בראש עיר שלא שם את טבריה בראש סדר העדיפויות שלו ומצא לנכון לנהל קמפיין משתלח במשרדי ממשלה ובנבחרי ציבור ומה שחשוב לו זה להיות כוכב תקשורת באולפנים ובשידורים חיים ולקדם אג'נדה אישית".

הוא המשיך ותקף את קובי ואמר, "כשנבחר ציבור שם את המאוויים האישיים שלו לפני האינטרסים של העיר שהוא אמור לשרת זו התוצאה והסוף ידוע מראש. במשך 71 שנה אף פעם לא הייתה בטבריה ועדה קרואה והראשון שמביא אותנו לכך הוא רון קובי". כן הוא מגלה בראיון כי מינוי וועדה קרואה עוד יכול להימנע באמצעות התפטרותו של קובי מתפקידו לפני שיודח, הרי בין כה וכה הוא מתמודד לכנסת, אז מדוע הוא נאחז בכס ראש העיר.

באשר להאשמותיו של רון קובי כי אריה דרעי עומד מאחורי הדחתו במכוון, לאור המהלכים האחרונים שעשה בעיר, כמו תחבורה ציבורית בשבת ופתיחת הטיילת בשבת, אומר בן דוד, "אלה הטענות שלו. הוא טען הרבה טענות גם במהלך הכהונה שלי כראש עיר ובמהלך תקופת קודמי. אומר כך, בתוך מועצת העיר לש"ס יש נציג אחד, יוסי אוקנין. אני יהודי חילוני מסורתי ובעיניי הכבוד שלמדתי בחמ"ד ובבני עקיבא הם היסודות שקיבלתי בילדותי ואמשיך להמשיך לכבד רבנים ולהשפיל מבט כשעומד מולי רב גדול ואי אפשר לשנות זאת ולא משנה אם אני ראש עיר או חבר מועצה. זה החינוך שקיבלתי. את החינוך הזה קיבלתי ואעביר גם לדור הבא".

בן דוד עם השר אריה דרעי. (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

לדברי ראש העיר לשעבר, "היה לו קמפיין מטורף נגד הציבור החרדי ואחר כך נגד הציבור הציוני דתי. כולם ראו והזדעזעו מהאמירות הללו. הוא תוקף את החרדים והדתיים בשידור חי בשבת כשלא יכולים לענות לו. כולם כעת רואים את זה".

במהלך הראיון ל'ערוץ 7', מרים בן דוד מעט את קולו ופונה לקובי, "אתה רוצה להיות חבר כנסת, תחזיר את המנדט לציבור ותדאג לתושבים ולילדים במקום להשתלח בשרי ממשלה, תדאג להביא כספים לעיר כי כשלא מביאים כספים יש הפסד הכנסה ונוצר נזק ואז אין ברירה מלהעלות ארנונה לתושבים ולחייב בעלי עסקים לפנות לבד את האשפה. כך לא מנהלים עיר וכך לא מתנהג נבחר ציבור. כראש עירייה אתה ראש עירייה של כולם ולא משנה מה דעתי על קהל כזה או אחר. זה יסוד הסכם האמון בין ציבור בוחרים לנבחרים".

בן דוד המשיך וביקר את קובי בחריפות: "אני נפגעתי ממנו, אני ומשפחתי והרבה אנשים בעיר. היום רואים מה מהות הקמפיין שלו. הוא תוקף את השר וטוען שהשר לא יוכל לדון בעניינו כי יש לו עניין אישי, אז מי ידון בזה? שר הבריאות? שר החקלאות? זה תפקיד משרד הפנים".

"אין שום מקום להאשים את אריה דרעי כמי שמתערב במועצה", טוען ראש העיר לשעבר, "זה לא רלוונטי. לא הצבעתי לש"ס ועבדתי עם ארבעה שרי פנים, גדעון סער, גלעד ארדן, סילבן שלום וגם בשנתיים האחרונות עם אריה דרעי, אבל העבודה היא מקצועית כדי לסייע לטבריה להתמודד עם המשבר הכלכלי והורדנו את הגרעון ביותר ממאה מיליון שקלים, החזרנו הלוואות והבאנו לתנופת בנייה חסרת תקדים והשקעות בחינוך. כל אלה נעלמו כלא היו בגלל התנהלות לא ראויה וחסרת אחריות".

רון קובי בשידור לייב בפייסבוק. (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

וכאן נשאלת השאלה, אם בן דוד היה ראש עיר כל כך מצוין, איך תושבי טבריה בחרו להדיח אותו ולבחור ברון קובי הפרובוקטור חסר הניסיון, על כך משיב ראש העיר לשעבר, "בחמש השנים שלי כראש עיר לא הייתי מושלם ויש מה לתקן, אבל התמודדתי עם גרעון של פי שניים ממה שהוא קיבל. נבחרתי עם שני מנדטים והוא עם שישה מנדטים והיה צריך לצרף רק אחד. אני לא רוצה לחשוב מה הייתי יכול לעשות אם היו לי שישה מנדטים".

"הייתה כאן תקלה שהיום מרבית תושבי טבריה מבינים. הוא ניצל את הכלי הדמוקרטי כדי להשתלח במי שהכי קל, הציבור החרדי", טוען בן דוד. לדבריו, רון קובי "הפחיד את הציבור החילוני בדיבורים על השתלטות חרדית של חמישים אחוז, ורק אחרי שהוא נבחר הוא הבין שמדובר רק בעשרים אחוזים של תושבים ששווים לכל תושב אחר, וגם הם צריכים חינוך ושכונות ואשפה. הוא רכב על גבי האשפה, נושא שהיה בעייתי בגלל קשיים כלכליים. הוא אומר שהעיר מצוחצחת, אבל מי שחי פה יודע שלא כך הוא".

לסיום, הוא נשאל, אם בכוונתו לשוב ולהתמודד על ראשות העיר, "אין לי שום אובססיה", הוא עונה במלוא הענווה, "שירתתי בנאמנות את העיר הזו וזה מה שהיה חשוב לי. לי חשוב שתהיה כאן ועדה שתנהל עבור התושבים את העיר בצורה ראויה, ושהחינוך שהשקעתי בו והרווחה והטיפוח שעשינו פה יימשך. עשיתי את מה שעשיתי באמונה. קיבלתי את תוצאות הבחירות באמונה. אני לא יודע מה יילד יום", כך ראש העיר לשעבר שהפסיד לקובי אחרי חמש שנות כהונה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום