המלצה: חיסון לחצבת - בגילאי שנה ושנתיים

צעד מונע: ועדת מומחים ממליצה למשרד הבריאות להקדים את מנת החיסון השנייה למחלת החצבת הניתנת בגיל 6 - לגיל שנתיים • "תצמצם משמעותית את הסיכון להידבק"

בריאות 15.7.2019 | 22:25

אילוסטרציה | חן ליאופולד, פלאש 90

ועדת מומחים למחלות זיהומיות ממליצה למשרד הבריאות להקדים את מנת החיסון השנייה למחלת החצבת - מגיל 6 לגיל שנתיים, כצעד שנועד להילחם במחלה ולמנוע את ההתפרצות הבאה, כך מפרסמת הבוקר (שני), כתבת הבריאות של 'ישראל היום', מיטל יסעור בית-אור.

המומחים החליטו להשאיר את המנה הראשונה של החיסון בגיל שנה, ולא להקדים אותה לגיל תשעה חודשים. עם זאת, יישום ההמלצה יימשך מספר שנים בשל "אתגרים לוגיסטיים", כפי שציינו המומחים.

המשמעות היא שללא תוספת תקני אחיות ותוספת תקציב עבור חיסונים וחיזוק טיפות החלב, לא יהיה אפשר ליישם את ההמלצה. יצוין כי יישום ההמלצה טעון אישור של הנהלת משרד הבריאות.

חברי הוועדה ציינו כי מתן חיסון נוסף בטיפות חלב דורש תוספת כוח אדם. כמו כן, למשך כמה שנים מנת החיסון השנייה תינתן גם בגיל שנתיים וגם בגיל 6 (עד שיגיע לכיתה א' המחזור הראשון של בני שנתיים שכבר חוסנו), ולכן יהיה צורך בתוספת תקציב מוגבלת בזמן, למימון הקדמת החיסון.

יו"ר הוועדה המייעצת לחיסונים ורופא לשכת הבריאות בחיפה פרופ' שמואל רשפון, ציין ואמר: "כל חברי הוועדה חוזרים וקובעים שהפעולה החשובה ביותר למניעת חצבת היא מתן שיעור גבוה ככל האפשר של המנה הראשונה של החיסון נגד חצבת בגיל שנה. על משרד הבריאות למצות את הדרכים המתאימות להשגת יעד זה.הקדמת גיל למתן המנה השנייה תצמצם באופן משמעותי את שיעור מי שבסיכון להידבק בחצבת בקרב בני שנתיים עד שש שנים ואת שיעור התחלואה בקרבם. ברוב המדינות המפותחות ניתנת המנה השנייה לפני כיתה א'".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום