עיריית פתח תקווה סוגרת תיקים לבעלי טלפון כשר, ללא הודעה מראש

עיריית פ"ת מצאה דרך לגבות יותר ארנונה? התושבים החרדים בעיר גילו במפתיע שתיקי הבקשה להנחה בארנונה שהוגשו בתחילת השנה, נסגרו • הסיבה הדרקונית: שלחנו סמס להשלמת מסמכים, כשלא נענינו – סגרנו את התיק • יש לעבור מסכת תלאות על מנת להגיע למענה אנושי לבירור העניין

חדשות בארץ 15.7.2019 | 18:51

אילוסטרציה | נתי שוחט, פלאש 90

נקדים, כי אולי יש מי בעיריית פתח תקווה שטרם שמע על החדשה המרעישה: לחרדים, בעיקר לאדוקים שבהם, יש רק טלפון אחד, ובדרך כלל הוא משמש לשיחות בלבד. אפילו ללא אפשרות קבלת הודעת סמס. לחלק מהם יש מכשיר נוסף, המשמש לוואטסאפ בלבד, לצרכי פרנסה, אך ללא הודעות סמס.

אבל את עיריית פתח תקווה זה כנראה לא מעניין. תושבים שהגישו בקשת הנחה בארנונה בזמן, בין ינואר-לאפריל (למרות שניתן להגיש עד נובמבר) הופתעו לגלות שהחיובים ממשיכים להגיע אליהם באופן סדיר, ללא כל שיקבלו הודעה על מצב הגשת בקשת ההנחה שלהם או על סגירת הבקשה.

העירייה התעלמה מהעובדה שהשנה הוסיפה דף חשבון להוצאות והכנסות של התושב, והתעלמה מהקושי שנערם על התושבים בהגשתד עו"ש של שלושה חודשים, כאילו הם עברייני מס ומעלימי הון. לא, לא הספיקה לעירייה שומת המס או לחילופין תלושי השכר.

אולם התושבים בלעו את הרוק, למרות שזו זכותם החוקית לבקש הנחה. "כשאתה מבקש הנחה, אינך בורר יותר מדי בדרישות שמציבים בפניך", אמרו לעצמם.

רק לאחר תקופה גילו התושבים כאמור, כי אין להם כל מידע מה בדבר הבקשה להנחה שהגישו. הסיבה – להלן. אבל קודם לכן, עד שהתושבים השיגו את המידע הזה, עברה עליהם מסכת לא קלה של בירורים.

הם ניסו, בצר להם, לפנות למוקד האנושי של מחלקת הארנונה. שעות המענה – נרחבות להפליא. משמונה בבוקר ועד עשר בלילה. אין מה לומר, מדהימה, עיריית פתח תקווה. אלא שהמענה הטלפוני מתוכנת ככל הנראה (ובדקנו זאת, ב'ביזנעס', בעצמנו בחודש יולי 2019) שאין הבדל כמה אנשים ממתינים בתור לפני המתקשר, המענה מבהיר שזמן ההמתנה הממוצע הוא 5 דקות.

גם כעבור 5 דקות, כשמספר הממתינים ירד מ-15 ל-12 – שוב הזמן המשוער עמד על… 5 דקות. בהמשך, כעבור עוד 7-8 דקות, המענה סיפר על ירידה משמעותית ל-7 ממתינים בלבד לפנינו בתור – והמענה, ניחשתם נכון: משוער בעוד חמש דקות.

כשהמענה ניתן אנושית, הוא נשמע כך: "עיריית פתח תקווה מוקד ארנונה שלום נא להשאיר מספר טלפון ויחזרו אליכם". מה? תהינו? בשביל לשמוע את זה המתנו? גם נציג 'ביזנעס' הותיר מספר טלפון, וכעבור כ-3 שעות, שבו אלינו.

"ממתינה לכם שיחה ממוקד השירות", נאמר לנו, מבלי לציין איזו עירייה או מחלקה חוזרת אלינו, כיוון שכפי שהתברר לנו מאוחר יותר, מדובר במוקד שמשרת יותר מעירייה אחת ע"י מוקדניות שלא באמת יודעות מעבר למה שכתוב להן על מסך המחשב.

הקשנו 1 לקבלת השיחה ו… שוב המתנו. דקה, שתיים, שבע, עשר, כן, ארבע עשרה דקות, עד שקושרנו למוקדנית, שציינה כי תושבים רבים מתלוננים על ההמתנה, "אבל מה לעשות, זה לא אנחנו, זה המחשב שמעלה את התושבים על הקו הרבה לפני שהוא מתפנה".

כאן הגענו סוף כל סוף לנקודה. מתברר כי עיריית פתח תקווה בחרה להודיע לתושבים שהיו חסרים להם מסמכים בהגשת בקשת ההנחה בארנונה שלהם – בהודעה כתובה. הודעת סמס. הכל טוב ויפה, אלא שלמאות חרדים בעיר – אין אפשרות קבלת סמס. המחלקה שראתה כי דרישותיה להשלמת מסמכים לא נענתה, סגרה את הפנייה ללא בדיקה נוספת.

ומה עלינו לעשות? שאלו התושבים. "להגיש את הבקשה מחדש, עם כל המסמכים".

התושבים שפנו אלינו שאלו בכעס: "האם העירייה מספקת בכך שנגיש לה את הבקשות בהודעת טקסט? לא ולא! אנו מגישים אותה פיזית עם כל הניירת. האם אין זה מינימום נדרש, שהעירייה תשלח לנו מכתב עם דרישה להשלמת מסמכים, או למצער שירימו טלפון לבירור העניין?!".

פנינו לעיריית פתח תקווה עם שאלות מפורטות אודות ההודעה הבלתי מספקת על חוסר במסמכים ובנוגע למענה האנושי הבלתי יעיל, אולם תגובתה לא התקבלה עד כה. נפרסם אותה מיד כשתתקבל.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום