בלילה: צמיג הרכב של חבר העירייה הושחת

הרטוריקה האלימה של רון קובי כלפי המגזר הדתי והחרדי ונציגיו בעיריית טבריה מעוררת דאגה בקרב התושבים | רכבו של חבר העירייה יוסף בן-חמו ניזוק במהלך הלילה | "לא דמיינתי שרכושי יושחת בגלל דעותיי הפוליטיות", הוא אומר ל'בחדרי'

חדשות בארץ 15.7.2019 | 19:49

באדיבות המצלם

ההסתה הפרועה של ראש עיריית טבריה רון קובי כלפי חברי העירייה שהצביעו נגד אישור התקציב נותנת את אותותיה. חבר המועצה, יוסף בן-חמו, נדהם לגלות את צמיג הרכב שלו חתוך.

בן חמו פרסם תיעוד מהנזק שנגרם לרכבו וכתב, "למעלה מ-8 חודשים אנו סופגים אלימות מילולית הכוללת קללות, נאצות וגידופים כלפינו וכלפי בני משפחותינו. אמש, בישיבת המועצה, המתח גאה והיה בשיאו ואיומים נזרקו לחלל החדר מפי פעיליו הפוליטיים של רון קובי, ובשעת לילה מאוחרת האלימות עלתה מדרגה ופגעה ברכוש".

"הבוקר קמתי למראה צמיג הרכב שלי שנחתך בעזרת חפץ חד ותלונה בנושא הוגשה למשטרה", סיפר בן-חמו.

חבר האופוזיציה פנה לראש העיר, "אני דורש מראש העירייה מר רון קובי לעצור את ההסתה הפרועה שלו כלפינו, נבחרי הציבור, לפני שתהיה פגיעה בנפש".

לדבריו, "חברי לסיעה רפאל טרבלסי מזהיר כבר מספר חודשים שאם ההסתה של מר קובי תמשיך - האלימות תעלה מדרגה, ואכן כך קרה".

"מותר שדעותינו יהיו שונות - אסור שאלימות תהיה מנת חלקנו! די לאלימות - עד כאן", כתב.

יוסף בן-חמו מסר ל'בחדרי חרדים', "מעולם לא דמיינתי שרכושי יושחת בגלל דעותיי הפוליטיות. מישהו חייב לשים גבולות ולעצור את ההסתה האלימה של ראש העירייה".

אמש שוחחנו עם נציג 'דגל התורה' דוד אוחנה ששיתף את תחושותיו הראשוניות לקראת פיזור המועצה, "באמת לילה טוב. זה סופי. 9 נגד התקציב. 6 בעד. עוד שתי דקות מתפזרים ולא נהיה חברי מועצה. נקווה שההמשך יהיה עוד יותר, שגם רון קובי לא יהיה. הוא ניסה, התחנן אבל הוכחנו לו שהתקציב שהוא הביא הוא תקציב גרעוני ואי אפשר לאשר אותו". 

עוד אומר אוחנה ל'בחדרי חרדים', "טבריה צהלה ושמחה, כל העיר פה נמצאת ברחבת העירייה, שמחים ומרגישים שנפלה אבן כבדה מהעיר ואני מקווה שזה יהיה לתועלת בעזרת השם".

בדקות האחרונות הוא ניסה בכל זאת להעביר את התקציב?

"לא היה משהו מיוחד, הוא ניסה, אבל הוא לא יודע לנהל דברים - כדי שהוא יוכל לרצות אחרים. הוא פתאום תוקף אותך ופתאום איתך, אדם לא מאוזן".

איך אתה מסכם את כל התקופה הזאת, עד לרגע הזה?

"הכל סיעתא דשמיא, ברור שברכות הצדיקים, ברכתו של מרן הגר"ח קנייבסקי רק זה הציל אותנו. זה לא ברור וזה לא פשוט שתשעה חברי מועצה, גם חילונים, גם חרדים גם מ'הבית היהודי', כולם יוותרו על סגנים ועל שכר גבוה. זה הכל סיעתא דשמיא. אני רוצה להודות לקדוש ברוך הוא, שהצלחנו לעמוד במטלה הקשה ולהודות לכל חברי המועצה זה באמת יוצא מן הכלל, לא האמנתי לפני שבעה חודשים שנגיע למצב הזה".

עוד מוסיף נציג 'דגל התורה' ואומר, "ברכתו של מרן (הגר"ח קנייבסקי. ק. ע.) שתהיה לו (לרון קובי. ק. ע.) מפלה גדולה, הנה זה התחיל וזה ימשיך אי"ה".

ולגבי התהליך הפרוצדורלי, אומר דוד אוחנה לסיום, "ב-12 אנחנו מתפזרים באופן אוטומטי, לגבי ראש הרשות, תוקם ועדת בדיקה על ידי משרד הפנים, והיא תחליט אם הוא אשם או אנחנו אשמים, ובמידה והוא יימצא אשם אז הוא הולך הביתה וממנים פה וועדה קרואה, עם יו"ר וועדה ממונה למשך ארבע שנים. נקווה שנשקם את העיר, אני מתוך ניסיון יודע שוועדה קרואה כן תעזור לעיר, היא זקוקה לזה. נחיה ונראה".  

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום