"ההצעה: רגיעה תמורת תרופות לעזה"

לאחר הירי לדרום - מאמצים להחזיר את השקט: בחזית העממית טוענים כי ישראל הבטיחה, דרך המתווכים ממצרים, שורת הקלות אם העימותים ייפסקו. בין הצעדים: הגדלת מספר אישורי העבודה, הטבות לדייגים וסיוע רפואי

חרבות ברזל 13.7.2019 | 23:35

אילוסטרציה | דובר צה"ל

המתיחות בדרום ומאמצי ההרגעה: משלחת מצרית נפגשה היום (שבת) עם פלגים ברצועת עזה על מנת להחזיר את השקט, שהופר בימים האחרונים. בחמאס הבהירו שהם עדיין שוקלים את התגובה למות הפעיל בגבול ביום חמישי, אך המשלחת המצרית הבטיחה לפלגים שורת הטבות אם ישרור שקט - כך אמר בכיר בחזית העממית. המשלחת המצרית עזבה בשעות הצהריים את ישראל.

הבכיר, האני א-ת'וואבתה, אמר כי המצרים העבירו מסר מישראל על שורת הטבות לעזה אם המצב לא ידרדר. לדברי הבכיר, בריאיון לאתר "אל-קודס", המצרים ציינו כי "הכיבוש מבטיח העברת תרופות וסיוע רפואי". לטענתו ישראל התחייבה גם להחזיר סירות דייגים שהוחרמו לאחר שהפרו את תנאי צה"ל, מתן סירות חדשות ומתקנים כפיצוי לדייגי עזה והעלאת מספר אישור העבודה לעזתים מ-3,500 ל-5,000.

עוד ציין הבכיר בריאיון כי ישראל הבטיחה גם שיוכנסו לעזה עוד משאיות עם ציוד וגם הוספת פריטים דו-שימושיים לרשימת הציוד המותר. א-ת'וואבתה גם שיבח את מאמצי מצרים להקלה על הסגר והסרת ה"נטל", לדבריו, על תושבי עזה. לטענתו, החזית העממית תומכת בפתרונות שיאפשרו לעזתים "חיים הוגנים ללא כל הגבלות ותנאים", והמעורבות המצרית מהווה התקדמות ליעד זה. ב"אל קודס" דווח כי משלחת מקטר תחזור לעזה ב-18 ביולי כדי לשפר את אספקת החשמל לרצועה ולחזק את מערך הרפואה.

לאחר מות הפעיל בעזה: הירי חודש

השקט המועט שממנו נהנו תושבי הדרום הופר אתמול שוב וגם הבוקר: אחרי שתי הנפילות בשטחים פתוחים אמש, שלא זכו לתגובה בדמות פעולה של צה"ל בעזה, נשמעה הבוקר אזעקת "צבע אדום" בקיבוצים נחל עוז וכפר עזה - שהתבררה לאחר זמן קצר כאזעקת שווא.

אתמול היה מתוח במיוחד באזור הרצועה, ובשעות הערב התפוצצה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. זמן קצר לאחר מכן שוגרה רקטה נוספת מהרצועה לשטח ישראל, אולם לא הופעלה אזעקת צבע אדום כיוון שלא נשקפה ליישובים סכנה. גם הרקטה הזו התפוצצה בשטח פתוח. אתמול הגיעו 6,500 מפגינים להפגנה השבועית מול הגדר. במהלך ההפגנות ג'יפ צה"לי אף עלה באש, לאחר שהושלך לעברו בקבוק תבערה. לא היו נפגעים באירוע.‎

ייתכן שהשיגור נעשה בתגובה להריגתו בשוגג של פעיל חמאס מחמוד אחמד סאברי אל-אדהם ביום חמישי בידי כוח צה"ל. בצה"ל אומנם הבהירו כי הסיבה לירי מקורה בטעות, אך בחמאס סירבו לקבל את ההסבר - והבהירו כי בכוונתם להגיב.

בעוד שחמאס לא התחייב מפורשות מה בכוונתו לעשות או מתי, משלחת של מספר קציני מודיעין מצריים נכנסה לרצועת עזה במטרה לשמור על השקט היחסי בגזרה. המשלחת המצרית נמצאת באזור כבר תקופה ומדלגת גם בין רמאללה לעזה, בין היתר במטרה לתווך בין אבו מאזן להנהגת חמאס, על מנת לקדם את הפיוס בין שתי התנועות ולהחזיר את מנגנוני הביטחון של הרשות לרצועה. ‎

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום