מהיום: עיצומים במערך הכבאות

נציב הכבאות אינו מאפשר לכבאים להתאגד כחוק – והכבאים פוצחים בעיצומים • יעבדו במתכונת שבת החל מהיום ועד להודעה חדשה

חדשות בארץ 11.7.2019 | 11:00

אילוסטרציה | אהרון קרון, פלאש 90

מערך הכבאות נוקט בצעדי מחאה ארגוניים בעצת הסתדרות המעו"ף ויעבור לעבודה במתכונת שבת, החל מהיום (ה') ועד להודעה חדשה. הצעד החריף יתבצע בגין הפרעה לזכות העובדים להתאגד כקבוע בחוק.

במכתב ששלח יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל, אל נציב כבאות והצלה רב-טפסר דדי שמחי, הוא מודיע לו על נקיטה בצעדים ארגוניים במערך הכבאות. הוא קובל על כך שהנציב אינו משכיל להפנים כי מערך הכבאות הינו מערך אזרחי, וזכות עובדיו להתאגד קבועה בדין.

לדבריו במכתב, במערך הכבאות נעשים ניסיונות בלתי פוסקים לכרסם ולחבל כל העת בעבודה המאורגנת בשירותי הכבאות, ואלה יעלו חרס בסופם.

בהמשך הוא גם מתלונן על כך, שבעקבות ההתנהלות במערך הכבאות, כבאים וקצינים ותיקים ומוערכים פורשים בגיל צעיר, כי מאסו בחוסר הצדק, כי העובדים הולכים שפופים והארגון כולו סובל מאוירת נכאים, פחד, מורא ורדיפה.

נוכח כל האמור במכתב, המביא מקרים אחדים הנראים לכאורה כבלתי צודקים, והעובדה כי יש סירוב מצד ההנהלה להפעיל את מנגנוני יישוב חילוקי הדעות ולעצור צעדים חד צדדיים, מביא יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל, לידיעת נציב כבאות והצלה רב-טפסר דדי שמחי, כי החל מהיום, יעבור מערך הכבאות לעבוד במתכונת שבת וזאת עד להודעה חדשה.

מתכונת העיצומים והיקפם ייקבעו על ידי נציגות העובדים, אם כי לא תהיה פגיעה בפעולות מבצעיות. במקביל תפעל ועדת חריגים בראשות עו"ד עוז גולדברג לבחון בקשות לחריגים.

העתק המכתב נשלח בין היתר אל השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן וכן אל אישים במערך הכבאות הארצית ובמשרד לביטחון פנים.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום