מצוקת החולים: הוגשו מסקנות הוועדה לשיפור הטיפול באשפוז

הבוקר הגישה הוועדה לשיפור הטיפול באשפוז את המלצותיה לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן. בין ההמלצות: תוך חמש שנים איסור על אשפוז במסדרון, עד 2 חולים בחדר, הצטיידות במכשור חדש לכל המחלקות בבתי החולים. "מחוייבים ליישום המסקנות"

בריאות 11.7.2019 | 12:33

דוד כהן, פלאש 90

בתום חמישה חודשי עבודה, הוועדה לשיפור הטיפול במערך האשפוז הפנימי, המורכבת מגורמים בכירים במערכת הבריאות והאוצר, הגישה את המלצותיה לשר הבריאות.

בין ההמלצות: תוך חמש שנים איסור על אשפוז במסדרון, עד 2 חולים בחדר, הצטיידות במכשור חדש לכל המחלקות בבתי החולים ועוד. משרד הבריאות מינה את הוועדה ומחוייב להמלצותיה לאור המשבר במחלקות הפנימיות במסגרתו נרשמים עומסים חריגים ואשפוזים במסדרונות בשנים האחרונות, זאת בין השאר משום שלא נעשה שינוי בתקינה בבתי החולים בשנים האחרונות, על אף הגידול והזדקנות האוכלוסייה.

פרופ' רן טור כספא יו"ר הוועדה פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: "אני מאמין שהתוצאות וההמלצות של הוועדה יכולות להביא מהפך ברפואה הפנימית בישראל. הסמל של הפנימיות היא החולה הזקנה במסדרון. וזוהי הזדמנות נדירה לשינוי המצב במחלקות הפנימיות בישראל".

סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן הוסיף: "בדרך כלל וועדות זה למריחה, אבל לקחנו ברצינות את הנושא כי זו ליבת העשייה במערכת הבריאות. פתרון העומסים בפנימיות הוא יעד עליון ואנו מחויבים להגיע לזה".

"המשרד מתכוון לבצע תוך 5 שנים ליישם את ההמלצות. לעשות מה שצריך שיהיה אשפוז נורמלי בישראל. חלק מהדברים התחלנו לעשות, חלק מהדברים אנו נתחיל לעשות".

ליצמן הוסיף: "מחלקות פנימיות היו בדרך כלל לא פופולריות, חלק מהרופאים חיפשו את הניתוחים. אני שמח שאנחנו נקדם את הנושא ונעלה את קרנן של המחלקות הפנימיות, כרגע יש ממשלת מעבר, לפני שהכריזו על בחירות היה לי הסכם עם האוצר וראש הממשלה וכמובן אחרי שהכריזו על בחירות הדברים נעצרו. אני מקווה שנוכל לחזור על הסיכומים אחרי הבחירות".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר: "מערכת הבריאות היא כזאת שאי אפשר להגיע להסכמה מלאה על אף אדם. פרופ' טור כספא הוא אדם שיש עליו הסכמה מקיר לקיר".

"הגישו לנו המלצות שהן תוצר שאנחנו מכירים ומחוייבים ליישם אותו כי את ההמלצות שלך כן ניתן ליישם- תוך 5 שנים אין אשפוז במסדרונות. אפשר לומר שיצא כבר מבחן תמיכה לאשפוז המשכי, וזה ישחרר את הפקק בפנימיות. גם כוח אדם סיעודי הוא מדיד ויישומי מבחינת המשרד. אנחנו נצליח לעמוד במשימה הזאת באמצעות התגייסות של כולם".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום