רכבת ישראל ערכה תרגיל המדמה דליפת חומרים מסוכנים

רק תרגיל: רכבת ישראל הובילה תרגיל המדמה דליפת חומרים מסוכנים בעקבות פריצת אוטובוס למחסום כביש מסילה בלוד • במהלך התרגיל דימו פינוי של תחנת לוד וסביבתה מנוסעים, והחלו בטיפול בדליפה, בהתאם לנוהל ובעזרת ציוד ייעודי המותקן בכל רכבת המובילה חומרים מסוכנים

חדשות בארץ 10.7.2019 | 20:34

התרגיל לדליפת חומרים מסוכנים ברכבת ישראל | צילום: דוברות רכבת ישראל

חטיבת המטענים של רכבת ישראל בסיוע אגף הביטחון, אגף ההפעלה, אגף לוגיסטיקה ואגפים אחרים ברכבת, בשיתוף כוחות משטרה, כיבוי והצלה, נציגי כי"ל וחברת הכימיקלים הברום, ביצעו הערב (שלישי), בסמוך לתחנת הרכבת בלוד, תרגיל לשיפור המוכנות לטיפול באירוע המערב חומרים מסוכנים. זאת בהמשך לתרגיל דומה שבוצע מוקדם יותר השנה בתחנת חדרה.

את התרגיל הובילה חטיבת המטענים של הרכבת  ועמדו בראשו ישראל מרקו, מנהל אגף תפעול מטענים, ונועם אמר, מנהל הבטיחות של חטיבת המטענים. התרגיל דימה אירוע בו אוטובוס פורץ שלא כחוק למפגש הכביש מסילה הסמוך לתחנה, לאחר הפעלת כל אמצעי האזהרה וירידת המחסום, ולאחר מכן נפגע מרכבת מטען המובילה ברום (חומר כימי מסוכן) שהחל לדלוף.

במהלך התרגיל, בידדו עובדי הרכבת את האירוע, דימו פינוי של תחנת לוד וסביבתה מנוסעים, והחלו בטיפול בדליפה, בהתאם לנוהל ובעזרת ציוד ייעודי המותקן בכל רכבת המובילה חומרים מסוכנים. במקביל, עדכנו צוותי הרכבת בזמן אמת את פיקוד הרכבות הארצי, וזה פעל על פי הנוהל השמור לאירועים המערבים חומרים מסוכנים, עדכן את כל הגורמים הרכבתיים בארץ, ודיווח לכל כוחות החירום, ההצלה והגנת הסביבה.

מרכבת ישראל נמסר: "רכבת ישראל  מובילה מידי שנה קרוב ל-10 מיליון טון מטענים, ומתוכם 1.5 מליון טון של חומרים מסוכנים בקרונות ייעודיים ומאובטחים, בתוואי מסילה המבודד ברובו מאיזורי מגורים ותעבורה. שינוע באמצעות רכבות מצמצם דרמטית את מספר המשאיות הנוסעות בכבישים ועלולות לסכן חיי אדם במקרה של דליפה או התנגשות. בתום התרגיל יבוצע תחקיר מקיף, במטרה להמשיך ולשפר את יכולות השינוע והמוכנות של רכבת ישראל".

התרגיל אתמול | צילום: דוברות רכבת ישראל

 

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום