ניסיון לאיחוד בגוש השמאל; גנץ: "אם ננצח נקים ממשלת אחדות"

יו"ר כחול לבן: "ביבי איבד את זה, הוא מנסה לכבות שריפה אחרי שריפה" • יו"ר 'העבודה' ויו"ר 'ישראל דמוקרטית' נפגשו ודנו באפשרויות לחיבור בבחירות הקרובות • וב'ימין החדש' דורשים את המקום הראשון לשקד וה-4 לבנט • 69 ימים לבחירות

פוליטי 11.7.2019 | 00:01

ג'ין פאמר

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ דיבר הערב (רביעי) בכנס בהוד השרון, ואמר: "אני מבטיח לכם שכאשר ננצח נקים ממשלת אחדות". לדבריו: "כחול לבן חייבת להיות הגדולה ביותר בכנסת, מי שמדבר על גושים הן מפלגות קטנות. שמענו את ליברמן שימליץ על הסיעה הגדולה ביותר. הוא לא היחיד שיעשה את זה".

גנץ תקף בדבריו את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי הוא "גרר אותנו למערכת בחירות נוספת שעולות מיליוני שקלים. נתניהו נכשל והצליח לשנות את כללי המשחק על ידי הקדמת הבחירות. נתניהו מנסה לכבות שריפה אחרי שריפה. ביבי איבד את זה". יו"ר כחול לבן אמר כי "במקום שנתניהו ינהל את המדינה, הוא מנהל עמודים בפייסבוק. במקום לטפל בבעיות של כולנו הוא עסוק בהתחמקות מענייניו המשפטים".

לגבי סיכוייה של כחול לבן לנצח בבחירות אמר: "יש לגוש שלנו חמישה מנדטים יותר מבכנסת הקודמת, חשוב לדבר עם כולם, הייתה לי פגישה עם מובילי הציונות הדתית, אנחנו לא רק במעוזי המרכז".עוד הוסיף: "יש כאלה שמספרים את סיפור ה"גושים". סיפור ישן ולא מדויק בכלל. מי שמדבר על גושים אלה מפלגות קטנות, שמנסות לקושש עוד כמה קולות במקום לחשוב על האינטרס הלאומי".

חיבורים בגוש השמאל

בתוך כך, הערב נפגש יו"ר מפלגת העבודה ח"כ עמיר פרץ עם יו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק כדי לדון באפשרויות לשיתוף פעולה בבחירות הבאות. גם פרץ וגם ברק השמיעו בשבועות האחרונים קריאות התומכות בחיבורים ובאיחודים בקרב מפלגות השמאל. גורמים פוליטיים מעריכים כי השאלה מי יעמוד בראש הרשימה המשותפת תקשה על הסכמות בין השניים. ההערכה היא כי אם תהיה פריצת דרך היא תהיה לקראת מועד סגירת הרשימות, אולם בסביבת פרץ וברק מביעים פסימיות בנוגע לאפשרות כזו בשלב זה. בשונה מפגישות שקיים פרץ השבוע עם בני גנץ וניצן הורוביץ, שבסופם הופצה תמונה מחויכת משותפת, מפגישה זו לא הופצה תמונה.

במקביל, מקיים פרץ מגעים עם יו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס, מקווה לגבש איתה רשימה משותפת. לפי דיווח הערב ב'חדשות 12' – פרץ ולוי-אבקסיס שוחחו בטלפון כבר מספר פעמים על האפשרות של חבירה, והשניים צפויים להיפגש בשבוע הבא. יו"ר העבודה מציע רשימה משותפת. פרץ מעוניין אליו למשוך מצביעים מהימין באמצעות המסר החברתי של לוי-אבקסיס, ועל כן מחזר אחריה במרץ. למרות שלא עברה את אחוז החסימה בבחירות הקודמות, השיגה לוי-אבקסיס כמות גדולה של קולות, כ-70 אלף.

מתקרבים לאיחוד במפלגות הימין

הערב דווח ב'כאן 11' על התקדמות של ממש במו"מ לאיחוד בין מפלגות הימין. לפי הדיווח לראשונה מאז החל המו"מ העבירו נפתלי בנט ואיילת שקד מסר משותף, לפיו הם דורשים את המקומות 1 ו-4 באיחוד הימין. כאשר המקום הראשון עבור שקד והרביעי לבנט. יו"ר הבית היהודי, השר רפי פרץ, עדיין אינו מוכן לוותר על המקום הראשון ברשימה.

בנט אמר הערב בשידור חי דף הפייסבוק שלו: "אני מניח את האגו בצד ולא דורש מקום מסוים. נהיה חייבים להתאחד ועוד כמה ימים נתחיל לשבת עם המפלגות השונות. לא נוותר על בלוק טכני". הוא הוסיף כי "שתי האופציות לחבירה אפשריים – עם זהות או המפלגה החרד"לית. יש יתרונות לכאן או לכאן, נראה ונחליט… בכל מקרה זה יהיה גוש טכני".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום