טראמפ מאיים: "בקרוב הסנקציות על איראן יוחרפו באופן משמעותי"

נשיא ארה"ב ממשיך לתקוף את האיראנים וכתב כי הם "מפרים מזה זמן רב את עסקת 150 מיליארד הדולר הנוראית של ג'ון קרי וממשל אובמה". נתניהו הגיב לנשיא הערב ואמר: "אני מאוד מעריך את זה. טראמפ מבין היטב את האיום האיראני וגם פועל נגדו"

חדשות בעולם 10.7.2019 | 22:22

יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות הודעתה של טהרן כי תגדיל את קצב העשרת האורניום במתקני הגרעין שלה – מצהיר הערב (רביעי) נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי ארצו תגדיל "באופן משמעותי" את הסנקציות על איראן, טראמפ האשים את איראן כי העשירה אורניום ברמה המפרה את הסכם הגרעין כבר "לפני זמן רב", זאת למרות הצהרות הסוכנות לאנרגיה אטומית כי איראן עומדת בתנאי ההסכם.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב טראמפ: "איראן, מזה זמן רב, 'מעשירה' אורניום בחשאי, תוך הפרה מוחלטת של עסקת 150 מיליארד הדולר הנוראית של ג'ון קרי וממשל אובמה", כתב טראמפ והוסיף: "זכרו, העסקה אמורה הייתה לפוג בעוד כמה שנים. הסקנציות יוחרפו בקרוב, באופן משמעותי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדבריו של הנשיא הערב. בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו אמר: "שמעתי מידידי הנשיא טראמפ הצהרה תקיפה מאוד על סנקציות נוספות נגד איראן. חשוב. אני מאוד מעריך את זה. אני משוחח עם הנשיא מעת לעת ואני נוכח לדעת שהוא מבין היטב את האיום האיראני וגם פועל נגדו, כפי שאנחנו פועלים".

דבריו של טראמפ מגיעים לאחר שמזכיר המדינה מייק פומפאו, הגיב לאיראן אומר כי "החלטתה של איראן להרחיב את תוכנית הגרעין שלה תוביל לעוד בידוד ולעוד סנקציות. על אומות העולם להחזיר שוב את הסטנדרט שבו אין העשרה בתוכנית הגרעין שלה. אם למשטר של איראן יהיה נשק גרעיני, הוא יהיה מסוכן יותר לעולם".

מוקדם יותר היום הצהירה ארצות הברית כי היא מוכנה לשבת למשא ומתן עם איראן, ללא תנאים מוקדמים. בהצהרה לחבר הנאמנים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שמתכנס בווינה, טוענת ארצות הברית, כי "ההליכה על הסף של איראן וטקטיקת הסחיטה בה היא נוקטת לא יביאו להקלה בסנקציות". עוד נכתב כי הדרך שהאיראנים בחרו ללכת רק תעמיק את הבידוד: "הרחבת תוכנית הגרעין היא 'ניסיון לסחוט תשלומים מהקהילה הבינלאומית".

"אין סיבה אמיתית לאיראן להרחיב את תוכנית הגרעין שלה, ואין דרך לראות זאת, אלא כניסיון גס ושקוף לסחוט כסף מהקהילה הבינלאומית", נכתב בהצהרה. "אנחנו קוראים לאיראן להפוך את הצעדים הגרעיניים שנקטה לאחרונה ולחדול מההתקדמות בנושא בעתיד. ארצות הברית הבהירה כי הממשל פתוח לנהל משא ומתן עם איראן, ללא תנאים מוקדמים, ועם אפשרות של נורמליזציה מלאה של היחסים בין שתי המדינות".

אתמול הודיעה היועץ לביטחון לאומי של הנשיא טראמפ, ג'ון בולטון, כי ארצות הברית תמשיך להגדיל את הלחץ על איראן עד שתזנח את שאיפתה להשגת נשק גרעיני. לדבריו, "אנחנו נמשיך להגביר את הלחץ על המשטר האיראני עד שיזנח את תוכנית הגרעין שלו ויחדול מלנקוט בצעדים אלימים במזרח התיכון, שכוללים גם תמיכה בטרור ברחבי העולם".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום